رونمایی از تمبر کنفدراسیون وزنه برداری آسیا

۰۵م آذر ،

AWF-STAMP.jpg

کنفدراسیون وزنه برداری آسیا با هدایت یک مدیر ایرانی گامهای خوبی را در مسیر پیشرفت برمی دارد. گامهایی که کمتر کنفدراسیون آسیایی نمونه آن را شاهد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی مرادی – مردی که در طول دوازده سال مدیریت در فدراسیون وزنه برداری ایران توانست چهره این ورزش را در ایران، آسیا و جهان تغییر دهد، هم اکنون از جمله تنها بازماندگان مدیران ورزشی کشور است که یک کرسی مهم و اجرایی بین المللی را در ورزش در اختیار دارد. اگرچه مدیران ورزشی ایران تا همین یک دهه پیش کرسی های اجرایی مهمی در رشته های مختلف ورزشی داشته اند، اما اکنون یکی از معدود کرسی باقی مانده، دبیرکلی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا است.

علی مرادی دربارهٔ آخرین شرایط این کنفدراسیون و رقابتهای انجام شده و پیش روی این ورزش، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا اظهار کرد: خدا را شکر. وضعیت وزنه برداری در قاره آسیا روز به روز بهتر می گردد و اکنون کشورهای چین، قزاقستان، ایران، کره شمالی و تایلند روز به روز در این رشته ورزشی پیشرفت می‌کنند و این تیمها در دسته های مختلف از ابرقدرتهای دنیا نیز محسوب می شوند. کار ما نیز در کنفدراسیون ساماندهی مناسب رقابتهای قاره و حمایت از کشورهای کمتر توسعه یافته برای افزایش جایگاه وزنه برداری در این کشورها است.

وی در رابطه با آخرین رقابتهای قاره ای که در میانمار برگزار شد، یادآور شد: نه تنها از نظر من، بلکه از نظر بسیاری از ناظران از جمله آقای تاماش آیان که میهمان این رقابتها بود، رقابتهای نوجوانان و جوانان آسیا در سطح بسیار بالایی برگزار شد. در این دوره از رقابتها ۲۲ کشور آسیایی حضور داشتند که در هر دو بخش شاهد شکسته شدن رکوردهای جهانی نیز بودیم. واقعا شاهد مسابقات سطح بالایی در میانمار بودیم. این درحالی بود که کشور میانمار پس از ۴۳ سال بود که میزبان یک رقابت مهم بین المللی می شد، اما سطح برگزاری رقابتها به گونه ای بود که حتی مورد تقدیر رسمی رئیس فدراسیون بین المللی نیز قرار گرفت. تاماش آیان حتی پس از این رقابتها به آفریقا رفته بود و در رقابتهای قاره ای آفریقا از آنها خواسته بود که در برگزاری رقابت، آسیا را الگو قرار دهند.

دبیرکل کنفدراسیون وزنه برداری آسیا در مورد مهمترین مصوبات هیات رئیسه این کنفدراسیون نیز گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای کنفدراسیون وزنه برداری که حتی در بین سایر فدراسیونهای قاره ای نمونه ندارد، انتشار یافتن تمبر کنفدراسیون وزنه برداری آسیا با حمایت شرکت پست جمهوری اسلامی ایران بود. این برای اولین بار در تاریخ ورزش قاره آسیا است که چنین تمبری به صورت رسمی منتر می گردد و برای این موضوع باید از مسئولان شرکت پست کمال تشکر را داشت.

وی ادامه داد: دومین موضوع مهم هیات رئیسه، تشکیل رسمی کمیسیون پیشکسوتان در کنفدراسیون بود و به تبع این موضوع، قرار است از سال آینده رقابتهای پیشکسوتان آسیا در قرقیزستان برگزار شود. همچنین برای اولین بار قرار است وزنه برداری نیز در بازیهای نوجوانان آسیا برگزار شود. این رقابتها نیز در قرقیزستان خواهد بود. زمان برگزاری این دو رقابت، بین روزهای ۱۸ تا ۲۵ آگوست سال آینده خواهد بود.

علی مرادی با اشاره به میزبانی کره شمالی نیز در وزنه برداری، تصریح کرد: قرار است کره شمالی نیز در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۴ میزبان رقابتهای وزنه برداری جوانان و بزرگسالان باشگاه های آسیا باشد.

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون بین المللی وزنه برداری در ادامه دربارهٔ نشست تبیین قوانین و مقررات جهانی در باکو نیز گفت: در این نشست که از روز ۲۱ تا ۲۴ آذرماه در باکو برگزار می گردد، کشورهای مختلف نقطه نظرات خود در رابطه با قوانین را ارایه خواهند کرد. ما نیز در کنفدراسیون سعی کردیم نقطه نظرات مشترک فدراسیونهای آسیایی را جمع بندی کنیم تا آسیا با قدرت در این نشست نقش فعال ایفا کند. بیشتر موارد نیز موارد فنی و تخصصی در زمینه وزنه برداری است. به هرحال کنفدراسیون آسیا در تلاش است که بین خانواده بزرگ وزنه برداری در دنیا وحدت و هماهنگی بیشتری باشد و در این راه قدم برمی دارد.

وی در پایان در مورد نشست کمیته پزشکی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا که به ریاست دکتر لطفعلی پورکاظمی در میانمار برگزار شد نیز گفت: این کمیته نیز با حضور دکتر پورکاظمی رنگ و بوی خاصی پیدا کرده و نقش فعالی در رقابتهای آسیایی دارد. همچنین دکتر پورکاظمی در این نشست کتاب تدوین شده در زمینه دوپینگ را به حاضرین عرضه کرد که مورد استقبال اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.