رونمایی از دستاوردهای پیشرفته و فناوری های نوین رادیو- تلویزیون با حضور رییس رسانه ملی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

رئیس سازمان صدا و سیما در یازدهمین اجلاس سراسری توسعه و فناوری رسانه، ضمن تقدیر از متخصصان و تولید نمایندگان تجهیزات پیشرفته رادیو- تلویزیونی گفت: تولید فرستنده ۱۰ کیلو وات اف ام و فرستنده تلویزیونی پر قدرت دیجیتال ۳ کیلو وات، جمهوری اسلامی را در زمینه تولید فرستنده های پر قدرت و حساس به خود کفایی کامل رسانده است.

به گزارش تفسیری سرویس فرهنگی-هنری باشگاه خبرنگاران؛ عزت الله ضرغامی گفت: اعمال تحریمات سبب شد تا بخشی از قطعات و تجیهزاتی که در تولید این فرستنده ها از کشورهای دیگر وارد می شد با دست توانمند کارشناسان متعهد داخلی به تولید کامل برسند.

رئیس رسانه ملی افزود: موفقیت شبکه های برون مرزی صدا و سیما و تاثیرگذاری بالای آن بر جامعه جهانی سبب شد تا استکبار جهانی با پرداخت بها بسیار بالا که نتیجه آن رسوایی و بی اعتباری در مقابل افکار عمومی مردم دنیا بود، از موضع انفعال و درماندگی، اقدام به قطع این شبکه ها نماید.

رئیس رسانه ملی گفت: مذاکرات چهار جانبه بین سازمان صدا و سیما، وزارت ارتباطات، وزارت دفاع و معاونت فناوری ریاست جمهوری برای آغاز پروژه ساخت و پرتاب ماهواره تلویزیونی آغاز شده است و در آینده نزدیک با تامین اعتبار اولیه، دانشمندان و کارشناسان برجسته کشور طراحی این پروژه بزرگ ملی را آغاز می نمایند.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی نیز با اشاره به تلاش رسانه ملی برای راه اندازی تلویزیون تعاملی خاطر نشان نمود: با شیوه تازه پخش تلویزیونی که یکی از تازهترین شیوه های پخش است به مخاطبان قدرت انتخاب بیشتری داده شده و آنها می توانند به صورت چند سویه با رسانه ارتباط برقرار نمایند.

در پایان این اجلاس که با حضور استاندار گیلان و کارشناسان رسانه ملی برگزار شد، مراکز برتر صدا و سیما در بخش های مختلف فنی، معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.