رونمایی از دومین تیزر “بوسیدن روی ماه”/ یک جایزه دیگر برای سینمای ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین تیزر “بوسیدن روی ماه” همزمان با ماه مبارک رمضان رونمایی شد و با شروع شب‌های احیا، دومین تیزر فیلم مرتبط با این شب‌ها ارائه شده است.


میثم مولایی مسئولیت ساخت تیزرهای این فیلم را برعهده دارد که در تیزر دوم نیز از المان‌های موجود در فیلم، دیالوگ‌‌ها و حس و حال حاکم در “بوسیدن روی ماه” بهره برده است و نیما رئیسی گوینده نریشن است.


“بوسیدن روی ماه” دومین همکاری منوچهر محمدی و همایون اسعدیان بعد از فیلم تحسین شده “طلا و مس” است. این فیلم روایت زندگی دو مادر و انتظار آنان است. رابعه مدنی و شیرین یزدان‌بخش نقش این دو مادر را بازی می‌کنند و صابر ابر، مسعود رایگان، شاهرخ فروتنیان، شبنم مقدمی، شیدا خلیق، حسن نجاریان و سعید پورصمیمی دیگر بازیگران این فیلم هستند.


امکان دسترسی به این تیزر با مراجعه به سایت فیلم به آدرس www.boosidaneroyemah.com در بخش اخبار امکانپذیر است. این فیلم با شعار “پیشکش سینمای ایران به مادران ایرانی” از ۵ مهرماه در سینماها به نمایش عمومی در می‌آید. فیلم سینمایی “بوسیدن روی ماه” محصول سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است و پخش آن برعهده سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری است.
 

درحوزه سینمای دفاع مقدس باید مخاطب را جدی بگیریم

 

مرجان اشرفی‌زاده نویسنده و کارگران جوان سینما در ارتباط با برگزاری جشنواره فیلم مقاومت گفت: با توجه به بالندگی سینمای دفاع مقدس درسال‌های قبل وکم رنگی آن سال‌های اخیر این دغدغه فکری پیش می‌آید که چرا کم رنگ شده و یا چه اتفاقی افتاده که فیلم سازان این ژآنر به گونه‌های دیگر روآورده‌اند؟


وی افزود: شخصا فکر می‌کنم وقتی از یک واقعه مهم تاریخی و ارزشی به لحاظ زمانی سال‌ها دور می‌شویم باید اجازه دهیم نگاه‌های تازه از دریچه‌ای جدید به این اتفاق مهم کشور نگاه کنند وعرصه را برای جوان‌ها وتجربیات جدید آنها آماده کنیم. وی معتقد است سینمای دفاع مقدس جزء گونه‌های پرهزینه سینما بشمار می‌رود و متولیان آن باید برنامه‌ریزی و تمهیداتی را برای تضمین فروش، جذابیت ومخاطب‌پذیری درنظر بگیرند.


اشرافی‌زاده با بیان اینکه درحوزه سینمای دفاع مقدس باید برخورد با مخاطب را جدی بگیریم واین مسئله در گرو تولیداتی است که همه اقشار جامعه را درگیر خود کنند خاطرنشان ساخت:  چراکه موضوع دفاع مقدس موضوعی عمومی ومردمی بشمار می‌رود ووقتی دراین زمینه موفقیم که مردم را به سالن های سینما بیاوریم.
 

فریدون جیرانی در حوزه هنری قم

 

به همت واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان قم کارگاه فیلم‌نامه‌نویسی پیشرفته با حضور فریدون جیرانی برگزار می‌شود. تا کنون ۲ جلسه از این کارگاه با حضور علاقه‌مندان و هنرمندان عرصه فیلم‌نامه نویسی برگزار شده‌است.

 

حوزه هنری استان قم پیش از برگزاری این دوره، دوره‌های مقدماتی و متوسطه و کارگاه فیلم‌نامه نویسی را برگزار کرده بود و هنرجویان دوره پیشرفته فیلم نامه نویسی منتخبی از هنرجویان دوره‌های پیش و هنرمندان برتر استان قم می‌باشند که طی برگزاری مصاحبه شایستگی آنها برای حضور در این کارگاه احراز شده‌است.

 

یک فیلم ایرانی برگزیده تماشاگران جشنواره ˝شورتینی˝ ایتالیا شد
 
فیلم کوتاه “باشه برای بعد” به کارگردانی امیرحسین عسگری به عنوان فیلم برگزیده تماشاگران فستیوال بین‌المللی “شورتینی” ایتالیا انتخاب شد.
 
“باشه برای بعد” اولین ساخته امیر حسین عسگری در هفتمین جشنواره “شورتینی” کشور ایتالیا که از تاریخ اول تا پنجم آگوست (۱۱ تا ۱۵ مردادماه) برگزار شد، توانست جایزه تماشاگران این فستیوال را به دست آورد.
 
فیلم “باشه برای بعد” روایت‌گر داستان پسربچه ۱۳ساله‌‌ افغانی است که به دلیل شرایط جنگ به ایران آمده تا با یافتن کاری برای خانواده‌اش پول بفرستد؛ اما این در حالی است که او هنوز بازی کردن را فراموش نکرده و وقتی در کنار محلی که مشغول به کار است بچه‌هایی را می‌بیند که در حال بازی کردن هستند، تصمیم جدیدی می‌گیرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.