رونمایی از سریعترین ماشین برقی

۱۸فروردین۱۳،

رونمایی از سریعترین ماشین برقی

کارایی بالای یک خودرو لزوما به این معنی نیست که سازنده آن باید شرکتی سرشناس یا بزرگ باشد، درست مانند محصول تازه شرکتی به نام دیترویت الکتریک که ادعا می‌کند سریع‌ترین خودرو برقی جهان را تولید کرده‌است.

به نقل از افکار نیوز، خودرو SP.۰۱ نه‌تنها اولین خودروی کاملا برقی ورزشی است، بلکه اولین خودرویی است که کاملا با اسمارت‌فون‌ها ترکیب شده و تطبیق یافته‌است.

قرار است تنها ۹۹۹ دستگاه از این خودرو که به نقل از شرکت دیتنرویت الکتریک سریع‌ترین خودروی کاملا برقی جهان است،‌ ساخته شود. این خودروی دو سرنشینه از باطری کم وزن برخوردار بوده و بدنه‌ای آلومینیومی دارد،‌ درحالی که بخش‌هایی از این خودرو را ترکیبات کربنی تشکیل داده‌اند. وزن SP.۰۱ درحدود هزار و ۹۰ کیلوگرم است.

در کنسول میانی این خودرو اسمارت‌فونی تعبیه شده‌است که از آن برای کنترل اپلیکیشن‌های متعددی از قبیل کنترل پخش موسیقی، سیستم ماهواره‌ای، سیستم ترمز،‌نور داخلی خودرو و کنترل وضعیت کلی خودرو استفاده خواهد شد. همچنین این گوشی می‌تواند به عنوان کنترل از راه دوری موقعیت خودرو را مشخص کند، سیستم کنترل آب‌و‌هوا را فعال کرده و میزان شارژ باطری را بسنجد.

وزن موتور SP.۰۱ درحدود ۵۰ کیلوگرم است که با کمک این موتور،‌ خودرو می‌تواند در عرض ۳.۷ ثانیه به شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده و به حداکثر سرعت ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت برسد. منبع انرژی این خودرو دو سری باطری لیتیومی است که یکی در پشت جعبه دنده و دیگری بر روی موتور قرار گرفته و ا وزن کلی آنها ۳۰۰ کیلوگرم است.

میزان انرژی تولید شده توسط این باطری‌ها ۳۷ کیلووات است و می‌تواند برق خودرو را تا مسافت ۲۸۸ کیلومتری تامین کند. متناسب با ولتاژ منبع شارژ،‌باطری‌ها طی ۴.۳ ساعت تا هشت ساعت شارژ می‌شوند.

تولید محدود این خودرو از ماه آگوست آغاز خواهد شد و قیمت آن از پایه ۱۳۵‌هزار دلار خواهد بود.

یکشنبه ۱۸ فروردین   ۱۰:۳۲

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.