رونمایی از فرآیند اخذ رأی الکترونیکی در انتخابات/ سازماندهی ۶۰ هزار شعبه برای اخذ رأی

۱۵خردادماه،

برای اولین بار در کشور از فرآیند اخذ رأی الکترونیکی در انتخابات رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، هیئت مصری متشکل از خبرنگاران و مسئولان روزنامه‌های این کشور صبح امروز چهارشنبه ۱۵ خرداد‌ با استقبال حسن‌علی نوری مدیرکل انتخابات، و امیر شجاعان رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت کشور در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور حضور یافتند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت کشور در این دیدار برای اولین بار، فرآیند اخذ رأی الکترونیکی در انتخابات را رونمایی کرد.

شجاعان در ابتدای سخنان خود با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ گفت: از ابتدای انقلاب و با روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم این کشور یک انتخابات واقعی را تجربه کردند.

وی افزود: ما به طور متوسط در هر کار یک انتخابات برگزار کردیم که در تمام آنها نیز مردم ایران به صورت پرشکوه و پرشور شرکت کردند.

شجاعان با بیان این مطلب که ایران از ۳۱ استان، ۴۲۱ شهرستان و یک هزار بخش تشکیل شده است، تأکید کرد: به واسطه حضور جدی مردم در انتخابات در اقصی نقاط کشور وجود ۶۰ هزار شعبه در سطح کشور برای اخذ رأی سازماندهی کرده‌ایم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت کشور ادامه داد: به منظور افزایش دقت، سرعت و شفافیت در امر انتخابات، تمام فرآیند‌های آن را به صورت الکترونیکی طراحی کرده و به اجرا در‌ خواهیم آورد.

شجاعان تأکید کرد: در فرآیند الکترونیکی نیز ۲۵ مرحله وجود دارد که شامل ۴ دسته خواهد شد و اولین دسته آن شامل اقدامات قبل از روز انتخابات است که از دستور آغاز انتخابات توسط وزیر کشور آغاز و تا زمان نام‌نویسی و بررسی صلاحیت داوطلبان ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دومین دسته شامل فرآیند‌هایی است که در روز اخذ رأی انجام می‌شود که شامل احراز هویت داوطلبان و شمارش آرا و تجمیع آن است و همچنین سومین دسته اقداماتی است که پس از انجام اخذ رأی صورت می‌پذیرد که شامل رسیدگی به شکایات آراء و یا تصمیم در خصوص امحای آرا خواهد بود.

رئیس فناوری و اطلاعات انتخابات دسته چهارم از ۲۵ فرآیند انتخابات را فرآیند پشتیبانی در طول برگزاری زمان انتخابات ذکر کرد و ادامه داد: تمام این فرآیند‌ها به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه جامع انتخابات انجام می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها در زمان رأی‌گیری اخذ رأی الکترونیکی است زیرا این فرآیند نیازمند تجهیزات خاصی است که اکنون در این نشست از آن رونمایی شده است.

شجاعان خاطرنشان کرد: اخذ رأی الکترونیکی در انتخابات آتی ایران در بعضی شعب انجام می‌پذیرد لذا امیدواریم با کامل‌ کردن تجهیزات خود بتوانیم تمام انتخابات را در تمام شعب به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.