رونمایی از قرآن هوشمند صوتی/امکان ترجمه همزمان قرآن به ۶ زبان دنیا

به گزارش خبرنگار مهر، این محصول سخت افزاری – نرم افزاری قرائت قرآن کریم را با صوت “سعدالغامدی” و ترجمه آن را به زبان فارسی با صدای گویندگان چنگیز جلیلوند و مریم شیرزاد انجام می دهد و امکان انتخاب سوره و آیات و جزء قرآن کریم را نیز دارد.

این محصول با بهره گیری از جدیدترین فناوریها از نظر محتوایی، نرم افزاری و سخت افزاری در نوع خود مشابهی ندارد و برای نخستین بار در کشور تولید و عرضه عمومی خواهد شد.

قرآن هوشمند صوتی که با هدف ترویج فرهنگ استفاده از نشر دیجیتال و تشویق افراد جامعه به خواندن و فراگیری قرآن کریم تولید شده متفاوت از قرآنهای هوشمند صوتی است که تاکنون به بازار آمده و قابلیتهای ویژه ای برای مخاطبان خود به همراه خواهد داشت.

آموزش قرائت قرآن، نماز و مناسک حج، آشنایی با کتب مذهبی و پخش اذان های صبح، ظهر و مغرب در اوقات شرعی از دیگر قابلیت های این قرآن صوتی است.

کتاب صوتی هوشمند قرآن کریم هم اکنون امکان ترجمه همزمان به ۶ زبان اسپانیولی، فرانسوی، انگلیسی، چینی، روسی و اردو را دارد برای حضور در بازارهای خارج کشور برنامه ریزی شده و امکان صادرات آن به تمامی کشورها به ویژه کشورهای اسلامی وجود خواهد داشت.

این پروژه فناوری و تولیدی حدود ۷۰۰ میلیون تومان هزینه دربرداشته است و مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از نشر دیجیتال، حمایت مالی آن را به عهده گرفته است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.