رونمایی از محصولات تازه پتروشیمی/ پتروشیمی‌ها لبنیات را ارزان می‌کنند

۲۱ آبان ،

چکیده: با رونمایی از نسل تازه چندین محصول پلیمری و پتروشیمی، بها بسته بندی فرآورده‌های لبنی همچون ماست و شیر در کشور به شدت کاهش می یابد.

در چند ماه پیش شاهد افزایش چند درصدی قیمت انواع فرآورده های لبنی در سطح کشور بودیم که فعالان اقتصادی افزایش قیمت محصولات پتروشیمی را عامل این افزایش قیمت ها عنوان می کردند.

بر این اساس، با افزایش قیمت بعضی از محصولات پتروشیمی و پلیمری که در بسته بندی محصولات لبنی مورد استفاده قرار می گرفت، قیمت شیر، ماست و سایر فرآورده‌های لبنی هم افزایش یافت.

با این وجود اخیرا از چندین گرید تازه محصولات پلی استایرن در صنعت پتروشیمی ایران رونمایی شده است که این نسل تازه محصولات پتروشیمیایی بها بسته بندی محصولات مختلف لبنی را به شدت کاهش می دهد.

GPPS 1460 محصول تازه مجتمع پتروشیمی تبریز گریدی از پلی استایرن است که از فرآیند پذیری بالا در مقابل حرارت برخوردار است. GIPS 7240 وایت بلو، گرید مقاوم دیگری از پلی استایرن بوده که به عنوان یکی از محصولات تازه پتروشیمی تبریز تولید می گردد.

کاربرد منحصر به فرد این گرید تازه پتروشیمی در ساخت ظروف محصولات لبنی بوده و کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند با استفاده از این محصول تازه پتروشیمی بها های تولید و بسته بندی محصولات لبنی به شدت کاهش یابد.

کاهش واردات این محصولات پتروشیمی، ارز آوری، اشتغال پایدار و توسعه صنایع تکمیلی از مهمترین مزیت های تولید این نسل پلی استایرن ها در صنعت پتروشیمی کشور است.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.