رونمایی از محموله تصویربرداری رنگی میکرو ماهواره ای

۰۱م اسفند ،

امروز در دوازدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران از محموله‌ تصویربرداری رنگی که قابلیت گرفتن تصاویر چند طیفی میکرو ماهواره ای را دارد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگارعلمی باشگاه خبرنگاران؛ این محموله به همت ستاد توسعه‌ی هوافضا طراحی و ساخته شده است که قابلیت تصویربرداری رنگی در راستای بومی سازی را دارا است و تا کنون در پی تلاش هایی که این ستاد داشته است طراحی و ساخت زیرسیستم‌های ماهواره‌یی و همچنین پیاده‌سازی آن به اتمام رسیده است.

نمونه‌ آزمایشگاهی این محموله با سه طیف پرکاربرد RGB و طبق استاندارد فضایی BCSS طراحی و ساخته شده که با اجرایی شدن این طرح نیازهای آتی کشور در زمینه تصویربرداری فضایی از باند طیفی RGB و تفکیک‌ پذیری کمتر از ۲۰ متر در ارتفاع مداری ۵۰۰ کیلومتری تامین می شود.

این طرح با همکاری دفتر فضایی موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاع تا کنون پیش رفته است که در آن مسائل تشعشعات فضایی ،انتخاب مواد مناسب، امکاناتی چون فشرده سازی تصویر، تطبیق باند طیفی و الگوریتم حذف یکنواختی نیز در روند ساخت آن مد نظر قرار گرفته است.

لازم به ذکز است این طرح در حوزه‌ی هوافضا به صورت خودجوش و توسط عده‌ای از محققان و علاقه‌مندان به این رشته طراحی و ساخته شده است. /ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.