رونمایی از نخستین خودرو خودتمیز شونده+تصاویر

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 رونمایی از نخستین خودرو خودتمیز شونده+تصاویر

رونمایی از نخستین خودرو خودتمیز شونده+تصاویر

پرشین خودرو: محققان شرکت خودروسازی نیسان با توسعه فناوری نانو رنگ، نخستین خودروی خودتمیز شونده جهان را رونمایی کردند.

به گزارش ممتازنیوز، فناوری نانورنگ (nanopaint) توسعه یافته توسط محققان از خاصیت آبگریزی فوق‌العاده و چربی‌گریزی (oleophobic) برخوردار است که نیاز به تمیز کردن مرتب خودرو را از بین می‌رود.
این فناوری نوآورانه در رنگ باعث بی‌نیازی از شستن مداوم خودرو می‌شود؛ نانورنگ با ایجاد یک لایه محافظ از هوا بین رنگ و محیط اطراف، از ایجاد لک چربی، گل و لای، رطوبت بر روی بدنه خودرو جلوگیری کرده و در برابر باران، برف، یخ زدگی مقاوم است.
محققان مدعی هستند که با توسعه این فناوری، شرکت نیسان به نخستین خودروساز جهان تبدیل می‌شود که فناوری تجاری موسوم به Ultra-Ever Dry® را در طراحی بدنه خودرو‌ها به بازار عرضه کرده است.
آزمایش نهایی فناوری نانورنگ بر روی بدنه خودرو طی ماه‌های آینده در مرکز فنی اروپا در کرانفیلد – بدفوردشایر انگلیس – مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.
این فناوری بر روی مدل جدید نیسان نوت (Nissan Note) مورد استفاده قرار گرفته است که فروش آن از ماه اکتبر با قیمت ۲۰ تا ۲۹ هزار دلار آغاز خواهد شد.
قیمت دقیق خودرو با نانورنگ هنوز مشخص نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود که قیمت این محصولات در حدود ۷۵۰ دلار گران‌تر از سایر رنگ‌ها یا معادل قیمت خودروهای متالیک خواهند بود.
به گفته سخنگوی نیسان، خودروی نوت نخستین محصولی است که از فناوری نانورنگ بهره برده و می‌تواند به معنای پایان عمر کارواش‌ها باشد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.