رونمایی از نقشه‌های قدیمی خلیج‌فارس در برج آزادی

۲۰فروردین۱۳،

همزمان با روز ملی خلیج فارس

برج آزادی تهران به مناسبت روز جهانی خلیج‌فارس میزبان نمایشگاهی از نقشه‌های قدیمی خلیج‌فارس خواهد بود.

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین ؛ نمایشگاهی از نقشه‌های قدیمی که از خلیج‌فارس وجود دارد در روز جهانی خلیج‌فارس در برج آزادی به نمایش گذاشته می گردد.

همچنین همزمان با برپایی این نمایشگاه ؛ نمایشگاه از عکس های مناظر و طبیعت بکر و زیبای خلیج‌فارس از هنرمندان معاصر عکاس کشورمان در کنار نمایشگاه نقشه‌های قدیمی خلیج‌فارس در برج آزادی برپا خواهد شد.

روز ۱۰ اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده این نام گذاری براساس سالروز اخراج پرتغالی ها ازتنگه هرمزو خلیج فارس است.

پس از تحریف نام خلیج فارس در یک اطلس مشهور جهانی بنام نشنال جغرافی که بعد از دو قرن کاربرد نام خلیج فارس برای اولین بار در نسخه تازه در آبان سال ۱۳۸۳ نام تازهی را در کنار نام بین المللی خلیج فارس قرار داد خشم و اعتراض عمومی در میان فعالان اجتماعی و فرهنگی داخل و خارج نسبت به این تحریف غیر علمی صورت گرفت و پس از ارسال هزاران ایمیل و نامه اعتراضی و یک طومار اینترنتی (پتیشن)با بیشتر از ۱۲۰ هزار امضاء به موسسه مذکور ، مدیر موسسه مشهور آمریکایی ضمن عذرخواهی از ملت ایران، قول داد اشتباه خود را جبران کند.

این پیروزی نشان داد که با اتحادمی توان کارهای بزرگ کردو از تخریب و جعل هویت یک ملت بزرگ جلوگیری کرد. رسانه های گروهی عربی بطور بی سابقه ای خبر را بدون تفسیر اما بعضی با تمسخر و بعضی با نوعی تکریم نسبت به کار منعکس کردند.

این اتفاق سبب شد که برنامه های متعد فرهنگی از جمله نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع خلیج فارس برپا شود.

انتهای پیام /

۳۲/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.