رونمایی از چندین کتاب مرکز امور زنان/تجلیل از ۵۰ زن برگزیده با حضور رییس جمهور

رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد

مجتهدزاده با بیان اینکه سه هزار و ۷۱۲ برنامه برای بزرگداشت هفته زن از سوی مرکز امور زنان و خانواده در نظر گرفته شده، گفت: برنامه‌ها توسط ۱۴ استان و ۱۲ دستگاه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، مریم مجتهدزاده رییس ستاد بزرگداشت مقام زن مشاوره ریاست جمهوری در امور بانوان و رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست خبری ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر که پیش از ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به سومین نشست اندیشه های راهبردی زنان فرهیخته در حوزه علم و اندیشه با مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در این نشست نقش زنان را در جامعه بسیار مهم و برجسته خواندند و خانواده را به سلولی تشبیه کردند که اگر سالم باشد کل بدن سالم بوده و در نتیجه جامعه نیز می تواند سالم باشد.

مجتهدزاده افزود: رهبر فرزانه انقلاب در این نشست تاکید داشتند راهنمایی های غرب که علیه زنان در جمهوری اسلامی ایران انجام می شود، برملا شده و پیشرفت های زنان در سایه انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف بیان شود.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی هویت دوباره به زنان بخشید و شخصیت زنان را احیا کرد.

مشاور ریاست جمهوری در امور بانوان افزود: در برنامه پنجم توسعه ماده ۲۳۰، ۱۴ سند در حوزه زنان و خانواده در زمینه سیاست ها و راهبردها و فعالیت ها و نیز تقسیم کار ملی برای دستگاه های مختلف درنظر گرفته شده است. مهمترین حسن این برنامه ها شناسایی مشکلات و مسایل زنان و نیز گام برداشتن برای حل مساله و نیز تحقق معنویات مقام معظم رهبری در موضوع زن و خانواده است.

وی با اشاره به این مطلب که سه هزار و ۷۱۲ برنامه برای بزرگداشت هفته زن از سوی این مرکز در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این برنامه ها از سوی ۱۴ استان و ۱۲ دستگاه اجرا خواهد شد. استان فارس با ۶۱۲ برنامه و سازمان تبلیغات اسلامی با یک هزار برنامه بیشترین برنامه ها را در این زمینه ارایه دادند.

وی همچنین در مورد نامگذاری روزهای هفته بزرگداشت هفته زن اعلام کرد: شنبه ۲۳ اردیبهشت به نام روز زن، ارزش های اسلامی، تعالی و جامعه فاطمی، یکشنبه ۲۴ اردیبهشت زن، بصیرت، عفاف و بیداری اسلامی، دوشنبه ۲۵ اردیبهشت زن، زندگی سالم، نشاط، تحکیم بنیان خانواده، سه شنبه ۲۶ اردیبهشت زن، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، رونق تولید ملی، چهارشنبه ۲۷اردیبهشت زن، ولایت مداری، کرامت انسانی، پنجشنبه ۲۸اردیبهشت زن، امنیت و مشارکت اجتماعی ، جمعه ۲۹ اردیبهشت زن، ایثار و جهاد و فرهنگ انتظار نامگذاری شده است.

رییس مرکز امور زنان ریاست جمهوری همچنین از مراسم تجلیل ۵۰ زن برگزیده در شهر مشهد در حضور ریاست جمهوری در روز پنجشنبه خبر داد و نیز اظهار داشت: دوشنبه ۲۵ اردیبهشت از چندین کتاب مرکز امور زنان رونمایی خواهد شد. همچنین کتاب نظام جامع حقوق زن، روانشناسی و شکوه همسرداری و نیز کتاب زن جنگ و انقلاب رونمایی خواهد شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.