رونمایی از کارت هوشمند ملی/پوشش همگانی طرح تا ۴ سال دیگر

به  گزارش خبرنگار مهر، محمد ناظمی اردکانی امروز سه شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری در پروژه کارت هوشمند ملی میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان ثبت احوال از اجرایی شدن این طرح طی برنامه پنجم توسعه کشور خبر داد و گفت: براساس پیش بینی های انجام شده کارت هوشمند ملی می تواند به تدریج جایگزین بسیاری از کارتهای اعتباری و احراز هویتی در سطح کشور شود.

وی با اشاره به زیرساخت های تحت وب این طرح ملی و لزوم همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این طرح درباره روند اجرایی شدن این طرح اظهار داشت: در این طرح مطالعه تطبیقی با چند کشور صورت گرفته و معماری این کارت نیز چند منظوره بوده و نه تنها احزار هویت کاربران را پوشش می دهد بلکه می تواند جایگزین بسیاری از کارت های دیگر همچون کارت سلامت و کارت بانک در کشور باشد.

ناظمی اردکانی با اشاره به حضور ۴ شرکت داخلی و ۴ شرکت خارجی در اجرای این پروژه و نیز روند خرید تجهیزات از کشورهای خارجی و تهیه نرم افزارهای بومی مرتبط با این طرح تاکید کرد: پروژه کارت هوشمند ملی با استفاده از توان داخلی به کار گرفته شده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به مهر ادامه داد: هم اکنون کارت هوشمند ملی توسط کارمندان سازمان ثبت احوال و در ۲ استان تهران و قم به صورت آزمایشی درحال تست است و تا ۴ سال آینده تمامی شهروندان ازاین کارت ها به عنوان کارت احرازهویت استفاده خواهند کرد.

در این مراسم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: کارت هوشمند ملی یکی از اصلی ترین زیرساختهای دولت الکترونیک خواهد بود که می تواند توسعه خدمات دولت الکترونیک را با امنیت بالا برای شهروندان فراهم کند.

رضا تقی پور احراز هویت در فضای مجازی و لزوم امنیت در این فضا را از جمله مهمترین دغدغه های کشورها عنوان کرد و افزود: زیرساخت ارتباطی شبکه کارت هوشمند ملی با امنیت کامل توسط وزارت ارتباطات طراحی شده است.

به گزارش مهر، بومی سازی دانش یکپارچه سازی پروژه های بزرگ و ارائه ایمیل شهروندی که نقطه ارتباطی میان حاکمیت و شهروندان باشد از جمله دستاوردهای کارت هوشمند ملی خواهد بود.

در این جلسه اعضای کارگروه اجرای این پروژه ملی، خواستار همکاری وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در تسریع تصویب نهایی آئین نامه کارت هوشمند ملی توسط رئیس جمهور شدند.

ایجاد امکان و تعیین شرایط بهره برداری از کارت هوشمند ملی و سامانه استعلام الکترونیکی هویت ملی به صورت آنلاین از جمله موضوعات تفاهم نامه میان وزارت ارتباطات و سازمان ثبت احوال بود که برای مدت یک سال به امضای طرفین رسید.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.