رونمایی از یک کتاب و نشست بررسی انتخاب روز ادبیات کودک و نوجوان

به گزارش خبرنگار مهر، نشست اول به رونمایی و نقد و بررسی کتاب «اسرار و ابزار طنزنویسی» نوشته محسن سلیمانی اختصاص دارد.

این نشست ساعت ۱۰:۳۰ با حضور رویا صدر، شهرام شفیعی و محسن سلیمانی برگزار می‌شود و از نمایندگان رسانه‌های دیگر نیز برای پوشش خبری آن دعوت شده است. نشست رونمایی و نقد این کتاب با همکاری انتشارات سوره مهر برگزار می‌شود.

کتاب تازه‌ منتشر شده سلیمانی یک اثر پژوهشی دربار طنزنویسی در ایران و جهان است که سوره مهر آن را منتشر کرده و می‌تواند به عنوان یکی از منابع مطالعاتی و پژوهشی برای علاقمندان به حوزه طنز باشد.

بررسی انتخاب روز ادبیات کودک و نوجوان در خبرگزاری مهر

و اما نشست دوم به دنبال انتخاب روز ۱۸ تیرماه سالروز درگذشت مهدی آذریزدی به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان و با همین موضوع، در خبرگزاری مهر برگزار می‌شود.

نشست بررسی انتخاب روز ادبیات کودک و نوجوان از ساعت ۱۴:۳۰ روز یکشنبه ۱۸ تیر در محل خبرگزاری مهر برگزار خواهد شد.

در این نشست، محسن هجری دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، جواد محقق، شاعر و دبیر جشنواره‌های مطبوعات و کتاب کانون و معصومه انصاریان، نویسنده و رئیس پیشین انجمن نویسندگان کودک حضور خواهند داشت.

شورای فرهنگ عمومی هفته گذشته و در آستانه سومین سالگرد درگذشت مهدی آذریزدی از انتخاب سالروز درگذشت وی به عنوان روز ادبیات کودک  ونوجوان برای درج در تقویم عمومی کشور از سال آینده خبر داد.

این تصمیم تاکنون با واکنش‌های متفاوتی از سوی نویسندگان کودک ونوجوان روبرو شده است. غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی نیز در مراسم اختتامیه جایزه قلم زرین با این انتخاب به صورت تلویحی مخالفت کرده و عنوان داشته است که انتخاب سالروز درگذشت یک نویسنده برای روز ادبیات کودک و نوجوان مناسب این گروه سنی نیست و بهتر است به سالروز تولد وی تغییر کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.