رونمایی از ۱۰ قلم داروی ضدسرطان

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

بینا- مراسم رونمایی از ۱۰ قلم داروی نوساخته ضدسرطان که توسط بخش صنعت و داروی سازمان تأمین اجتماعی به مرحله تولید رسیده است امشب با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در هتل همای تهران برگزار می‌شود.
به گزارش تفسیری بینا، رونمایی از این ۱۰ قلم داروی استراتژیک جهانی و شکستن انحصار تولید این داروهای ضدسرطان نقطه عطفی در لبیک‌گویی دانشمندان داروساز کشور به پیام رهبر معظم انقلاب و ولی امر مسلمین جهان در ابتدای سال جاری مبنی بر حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی به شمار می‌رود که در دهه ولایت و در شب میلاد امام هادی (ع) از آن‌ها رونمایی می‌شود.
داروهای دهگانه ضدسرطان و مواد اولیه این داروها توسط سه شرکت دارویی سازمان تأمین اجتماعی به نام‌های شرکت توفیق دارو، شرکت داروپخش و شرکت تماد ساخته شده است و جزو چهارمین داروهای ضدسرطان دنیا به شمار می‌روند.
براساس این گزارش تفسیری این داروها در درمان بیش از ۱۱ نوع سرطان از جمله سرطان گوارش و خون مصرف دارد، همچنین می‌توان به ماده موثر ضد دیابت که تاکنون در انحصار شرکت‌های آمریکایی بوده است به عنوان اقلام مهم دارویی فوق‌الذکر اشاره نمود.
ماده موثر درمان سرطان پروستات، سینه و ضد فشار خون که در درمان نارسایی‌های قلبی از آن استفاده می گردد و تاکنون در انحصار کشورهای ژاپن و آمریکا بوده است نیز در لیست داروهای یاد شده قرار دارد و به دست متخصصان داروساز سازمان تأمین اجتماعی هم اکنون به مرحله تولید انبوه رسیده است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.