رونمایی از SUV کوپه مفهومی بنز در پکن

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

همان‌گونه که پیش از این هم اعلام شده بود، مرسدس بنز برای رویارویی مستقیم با ب ام و X6 یک شاسی‌بلند با فرم اسپرت کوپه را طراحی کرده و به نمایشگاه خودروی پکن آورده است. این خودروی مطالعاتی، هنوز برای تولید روانه نشده اما پتانسیل‌های مرسدس بنز در ایجاد خودروهای تازه و متنوع را نشان می‌دهد.

Mercedes-Benz Concept Coupe SUV

Mercedes-Benz Concept Coupe SUV

این ماشین که ترکیبی از کوپه و SUV است بر اساس مرسدس بنز ML ساخته می‌شود و باید آن را رقیبی برای ب ام و X6 دانست که برای ارائه نسل دوم در سال آینده آماده می‌شود. سقف کوتاه بنز کانسپت تنها ۱٫۷۵ متر ارتفاع دارد که با وجود دو متر عرض و حدود ۵ متر طول، چهره‌ای تهاجمی به آن بخشیده است. چراغ‌های تمام LED و چرخ‌های غول‌پیکر آلیاژی ۲۲ اینچی با تایرهای ۳۰۵/۴۵ R22 نیز به این تصویر کمک می‌کنند. شکل کلی بدنه شباهت بسیاری به X6 دارد و البته با رنگ نقره‌ای براق، یادآور اسطوره‌هایی چون پیکان نقره‌ای یا سیلور آرو در دهه ۳۰ و ۵۰ است.

نیروی این خودرو از یک موتور V6 با حجم ۳٫۰ لیتر و مجهز به دو توربوشارژر تأمین می‌شود که ۳۲۸ اسب بخار قدرت را در دور ۵۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۴۸۰ نیوتن متر را در دورهای بین ۱۴۰۰ تا ۴۰۰۰ در اختیار یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک قرار می‌دهد تا از طریق سیستم ۴MATIC به صورت دائم به هر چهار چرخ منتقل نماید.

Mercedes-Benz Concept Coupe SUV

Mercedes-Benz Concept Coupe SUV

برای میرایی تکانهای وارده از ناهمواری‌ها، یک سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم به همراه اتصالات جلوی جناغی و چند نقطه‌ای در عقب به کار گرفته شده است.

اگر شاسی‌بلند کوپه بنز رنگ واقعیت را به خود ببینید، پنجمین SUV بنز خواهد بود که در خط تولید این شرکت در آمریکا ساخته می‌شود. با این وجود به نظر می‌رسد این خودرو بسیار به تولید نزدیک است و احتمالاً بسیاری وجود دارد که به زودی آن را در جاده و خیابان ملاحظه نمایید.

۳۱

فروردین


Mercedes-Benz Concept Coupe SUV


مرسدس بنز شاسی بلند نمایشگاه پکن کانسپت


فیسبوک


۱۲ بازدید کننده


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.