رونمایی ال‌جی از باتری‌های تازه انعطاف‌پذیر!

گردآوری شده توسط گروه فن آوری اطلاعات ممتاز نیوز

اگر می‌خواهیم گوشی یا هندست‌مان واقعاً خم‌شو یا منعطف باشد، باید همه اجزایش انعطاف‌پذیر باشند، درست است؟

درخصوص نمایشگرها و مدارهای دیجیتال منعطف موفقیت‌های بسیاری حاصل شده‌است اما یکی از اجزای اصلی هندست، باتری آن‌ است و تا وقتی که خود باتری هم از مواد نرمی ساخته نشود، پروژه هندست انعطاف‌پذیر به‌طور کامل محقق نخواهد شد. با این مقدمه، به استقبال باتری‌های تازه ال‌جی می‌رویم که توسط واحد LG Chem ساخته شده‌اند! باتری‌هایی که در سه‌ گونه متفاوت تولید شده‌اند: «پله‌ای»، «خمیده» و «کابلی».

در طرح پله‌ای (stepped)، دو باتری مثل یک جفت پله روی هم استقرار می‌یابند. استفاد از این باتری در گوشی‌هایی که فضایی خالی بلااستفاده دارند مناسب‌تر است به‌ویژه که جای بیشتری می‌گیرد اما درعوض برق بیشتری تولید می‌کند (سه ساعت دوام بیشتر). در گوشی LG G2 که به‌تازگی معرفی شد، از این باتری استفاده شده‌است.

طرح خمیده (curved) مناسب هندست‌ها و حتی ساعت‌ مچی‌هایی است که نمایشگر خمیده (نه الزاماً انعطاف‌پذیر) دارند. تولید این باتری‌ها از اکتبر امسال آغاز و گفته شده‌است که در هندست‌های ۶ اینچی آتی این شرکت به‌کار خواهندرفت.

در این میان شاید طرح کابلی (cable) جالب‌تر باشد چون برای استفاده در تجهیزاتی ساخته شده‌است که می‌توان آن‌ها را مثل کاغذ خم کرد. هدف ال‌جی این است که از این باتری‌ نه فقط در تجهیزات پوشیدنی (مثل دستکش‌ها و لباس‌هایی با کاربردهای ویژه ) استفاده‌کند بلکه حتی بتواند درصورت نیاز آن‌را مثل یک کابل گره‌ بزند. چون یکی از اولویت‌های این باتری کم‌مصرف‌تر بودن آن است، تقریباً هیچ‌‌وقت داغ نمی‌کند و می‌توان مدتی طولانی از آن استفاده‌کرد. ویژگی بارز دیگر باتری‌های کابلی ال‌جی ضدآب بودن آن‌ها است.

شرکت‌های گوناگونی برای ساخت و عرضه اسمارت‌فون‌های انعطاف‌پذیر تلاش می‌کنند و ال‌جی نیز در نظر دارد تا در این‌ حیطه پیشتاز باشد اما اینکه اولین اسمارت‌فون واقعاً انعطاف‌پذیر چه زمانی وارد بازار خواهدشد، هنوز مشخص نیست.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.