رونمایی پانامرا اسپرت توریزمو مفهومی

اختصاصی پاریس: بعد از اولین رندرهای پیشنهادی برای محصول جدید پورشه، حال این خودرو با نام پانامرا اسپرت توریزمو در اتوشوی پاریس ۲۰۱۲ رسما معرفی شد؛ خودرویی که ورژن نهایی آن قرارست در آینده با رقیبانی همانند مرسدس بنز CLS شوتینگ بریک و جگوار XF اسپرت بریک مواجه شود.

Porsche Panamera Sport Turismo Concept

در نمای کلی خودرو می توان مجموعه ای از طراحی های سایر محصولات پورشه را دید؛ قسمت جلو با ۹۱۸ اسپایدر و قسمت عقب با الگوبرداری از پورشه ۹۱۱ شکل گرفته است. طول، عرض و ارتفاع اسپرت توریزمو به ترتیب ۴,۹۵۰ ، ۱,۹۹۰ و ۱,۴۰۱ میلیمتر بوده که اگر با پانامرای فعلی آنرا مقایسه کنیم ۲۰ میلیمتر کوچکتر، ۱۷ میلیمتر کوتاهتر و ۶۱ میلیمتر عریض تر شده است.

Porsche Panamera Sport Turismo Concept

برای اسپرت توریزمو یک پیشرانه هیبریدی درنظر گرفته شده که موتور بنزینی آن ۳٫۰ لیتری V6 با قدرت ۳۳۰ اسب بخار به یک موتور الکتریکی با توان ۹۴ اسب بخار متصل شده است. کمترین زمان برای شارژ پکیج باطری های لیتیوم/یونی این خودرو که در کفی ماشین جاسازی شده حدود ۲٫۵ ساعت است.

همچنین اسپرت توریزمو در حالت تمام الکتریکی می تواند به حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر برساعت دست یابد و متوسط مسافت قابل پیمایش آن نیز ۳۰ کیلومتر خواهد بود. مصرف ترکیبی ۳٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و تولید ۸۲ گرم CO2 در هر کیلومتر از دیگر مشخصه های این خودروی مفهومی است.

پورشه استیشن نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ هیبریدی کانسپت

فیسبوک


مجله پدال

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.