رونمایی پوستر سومین جشنواره سراسری تئاتر تک نفره

۱۰اردیبهشت،

پوستر سومین جشنواره سراسری تئاتر تک نفره رونمایی شد .

به گزارش هنرآنلاین، پوستر سومین جشنواره سراسری تئاتر تک نفره رونمایی شد .

این پوستر توسط بهارک حقوقی طراح و گرافیست برجسته فرهنگسرای نیاوران که حدود شانزده سال است در این مجموعه به طراحی کلیه امور تبلیغاتی می پردازد ،طراحی شده است .

بهارک حقوقی دربارهٔ خلق این پوستر به پایگاه اینترنتی فرهنگسرای نیاوران گفت : همانگونه که رسالت اصلی پوستر،اطلاع رسانی ست من در این پوستر با در نظر گرفتن معنا و مفهوم این اتفاق تلاش نمودم به یک ترکیب بندی منطقی به لحاظ فرم و محتوا برسم .المان اصلی به کار برده شده در این پوستر فرم مثلث است که به صورت نمادی تکرار شونده ،تجلی اندیشه های کارگردان در تئاتر تک نفره را نشان می دهد . یعنی کارگردان با یک فرد که تمامی جنب و جوش و حرکت در آن خلاصه می گردد مواجهه است .

وی افزود : من سعی کرده ام که فرم به کار برده شده بر خلاف عناصر سطحی معمول و مرسوم در بسیاری از پوسترهای تئاتر از ترکیب تازهی برای بیان این تک پرسناژ روی صحنه استفاده کنم .

این طراح و گرافیست ادامه داد : این پوستر به بر ساختگی هنرمند از زمینه جامعه اش اشاره دارد و همان طور که از ترکیب بندی پوستر پیداست ،فیگور اصلی تصوی جداشده از همان فرم های تکرار شونده زمینه است .

لکه های رنگی در پوستر این جشنواره دیده می گردد که حقوقی طراح این پوستر دربارهٔ وجود این لکه ها گفت :«این لکه ها برگرفته از نکته های خلاقیت و گوناگونی اندیشه هنرمندان حاضر است . فرم بیضی شکلی در پوستر سومین جشنواره تئاتر تک دیده می گردد که مخاطب با تماشای این پوستر از فضای دورتر نیز می تواند به ماهیت تئاتری بودن آن پی ببرد زیرا این شکل بیضی نمادی از نور صحنه را برای بیننده تداعی می کند .

شایان ذکر است ،سومین جشنواره سراسری تئاتر «تک نفره» با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین همکاری اداره کل هنرهای نمایشی به میزبانی فرهنگسرای نیاوران تهران در اردیبهشت ماه ۹۲ برگزارخواهد شد.

انتهای پیام/۵۲/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.