روى مهارت‌هاى ذهنى ملی‌پوشان کار مى‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، سرمربى تیراندازى با کمان معلولان اظهار داشت: ورزشکاران در حال حاضر دوران بدنسازى را به اتمام رسانده و مشغول ارتقای سطح مهارت هاى ذهنى هستند چراکه اگر بتوانیم فشارهاى روانى را کمتر کنیم، بهترین بازدهى را از تکنیک هاى این رشته خواهیم داشت.

واعظی افزود: ما با حضور خانم دکتر محمودى به عنوان روانشناس در اردو، تلاش مى کنیم با آموزش مهارت‌ها، فشار روانى را کمتر کنیم. به این صورت که با به تصویر کشیدن شرایط مسابقه با استفاده از روش هاى خاص، ورزشکار را در این شرایط قرار مى دهیم تا در مسابقه اصلى دچار فشارهاى محیطى نشوند.

وی با اشاره به شرایط مسابقه بین افراد سالم و معلول گفت: در این دو گروه قوانین دقیقا یکى است. شرایط مسابقه هم هیچ فرقى ندارد. از نظر تاکتیکى نیز هیچ فرقى وجود ندارد و فقط مربی معلولان باید شناخت کافى از شرایط خاص این ورزشکاران داشته باشد. ورزشکار ممکن است قطع نخاع باشد و مربى اگر شناخت کافى از شرایط نداشته باشد در اجراى تاکتیک دچار مشکل می‌شود. محدودیت هاى حرکتى ورزشکار باید در نظر گرفته شود. .

حجت الله واعظی در پایان گفت: من تیراندازى با کمان را بین همین ورزشکاران یادگرفتم. مربى من آقاى مجید کهترى بود که خودش جانباز ۷۰ درصد است.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.