رویکرد ایران در قبال بیانیه اعضای کنگره آمریکا مبنی بر مذاکره دو کشور چگونه خواهد بود؟

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانیه ۱۳۰ نفر از اعضای کنگره آمریکا مبنی بر درخواست از اوباما برای حل دیپلماتیک مسائل بین دو کشور گفت: اگر این مسئله بر پایه حقوق برابر دنبال شود ایران قطعا پاسخ مناسبی به این رویکرد خواهد داد.

منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل، سرعین و نمین با اشاره به بیانیه ۱۳۰ نفر از اعضای کنگره آمریکا مبنی بر درخواست از اوباما برای حل دیپلماتیک مسائل بین دو کشور گفت: به نظر من این مسئله رویکرد مثبتی است امیدواریم این تغییر در رویه سایر اعضا هم بوجود آید زیرا ما این مسئله را مثبت ارزیابی می‌کنیم.

وی با اشاره به لابی صهیونیستی در کنگره آمریکا گفت: امیدواریم تلاش این نمایندگان خارج از فشار‌هایی که لابی صهیونیستی وارد می‌کند برای تحقق این امر صورت گرفته باشد و مذاکره بر پایه حقوق برابر را دنبال کنند، ایران قطعا پاسخ مناسبی به این رویکرد خواهد داد البته در صورتی که برپایه احترام و منافه متقابل باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ما از قبل براین مسئله تأکید داشته‌ایم که آمریکا و ایران برپایه برابری حقوق به صورت دو کشور مستقل می‌توانند با یکدیگر مذاکره کنند مشروط بر اینکه توطئه در دستور کار نباشد.

وی در تصریح این بیانیه مذکور گفت: ۱۳۰ نفر از اعضای کنگره آمریکا که این بیانیه را امضا کرده‌اند خواستار این مسئله می باشند که اوباما مسائل بین دو کشور آمریکا و ایران را با رویکرد دیپلماسی حل و فصل کند مطمئنا این رویکرد مثبت بوده و امیدواریم دیگر اعضای این کنگره نیز به این اشخاص بپیوندند.
 
 حقیقت‌پور در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در برخورد با این موضوع آبدیده و کار‌کشته شده و اینگونه نیست که طرف مقابل بخواهد به نوعی تضعیف حق و امتیاز را برای جمهوری اسلامی ایران در نظر بگیرد و ما متوجه نشویم لذا به نظر می‌رسد که باید با هوشیاری به رویکردهای مثبت پاسخ دهیم و در برابر رویکردهای خصمانه بایستیم.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.