رویکرد فشار و گفتگو عامل بی‌نتیجه ماندن مذاکرات است

۰۲م اسفند ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اگر رویکرد فشار و گفتگو غرب در قبال پرونده هسته‌ای ایران تغییر نکند نمی‌توان شاهد پیشرفت مذاکرات با ۱+۵ بود.

“حسین کنعانی‌مقدم” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ واکنش‌‌های متفاوت کشورهای روسیه و ترکیه به سیاست‌های خاورمیانه‌ای اوباما، گفت: سیاست‌های ترکیه نسبت به مسائل منطقه معطوف به تصمیم‌های اردوگاه غرب بوده به همین خاطر  اقدامات غرب‌گرایانه اردوغان سبب نارضایتی بسیاری از احزاب سیاسی  در این کشور شده است.

وی تصریح کرد: دولت ترکیه با تبعیت کامل از سیاست های آمریکا سبب خشم مردم کشورش شده است.

این کارشناس سیاست خارجی دربارهٔ واکنش روسیه به اقدامات ایالات متحده در منطقه، اظهار داشت: روسیه خواهان توقف توسعه‌طلبی آمریکا در منطقه خاورمیانه بوده و از مخالفین سیاست‌های آمریکاست بنابراین این کشور یک مانع جدی برای ایالات متحده محسوب می‌شود.

کنعانی‌مقدم در خصوص واکنش ایران به استراتژی فشار و گفتگو اوباما، تاکید کرد: تا زمانی‌ که رویکرد غرب در پرونده هسته‌ای ایران براساس فشار و گفتگو باشد نمی‌توان شاهد پیشرفت مذاکرات با ۱+۵ بود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: اگر رویکرد فشار و گفتگو غرب در قبال پرونده هسته‌ای ایران تغییر نکند نمی‌توان به آینده مذاکرات خوش‌بین بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.