رویکرد مزورانه آمریکا در قبال تحولات بحرین‌، عربستان و سوریه

کارشناس آمریکایی گفت: رویکرد آمریکا درباره تحولات بحرین، عربستان و سوریه مزورانه است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی  پرس تی وی، جوزف زرنچیک مفسر سیاسی در شهر شیکاگو گفت: هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه آمریکا هر روز با خشم و ناراحتی در مقابل دوربین رسانه ها ظاهر می شود و از این مساله سخن می گوید که باید درگیری ها در سوریه متوقف شود اما عملا می بینیم افراد دارای نگرشهای افراطی از خارج از سوریه توسط کشورهایی به داخل این کشور وارد می شوند و به شیعیان و علوی ها و دروزی ها و دیگران حمله می کنند. آمریکا از مخالفان در سوریه حمایت می کند. سوریه در حال ویران شدن است. در حال حاضر، غرب در ظاهر نمی خواهد در سوریه جنگ به راه بیندازد و می خواهد مساله از طریق مذاکره حل شود. اما در عمل می بینیم شبه نظامیان افراطی و نیروهای القاعده به داخل سوریه آورده می شوند. این همان القاعده ای است که ظاهرا آمریکا در ده سال گذشته با آن سر جنگ داشته است!

جوزف زرنچیک در ادامه افزود: دولت آمریکا می خواهد برنامه های خودش را در سوریه پیاده کند. اگر آمریکا به اهداف خودش در سوریه دست پیدا نکند، به دنبال ویران کردن کامل این کشور است. به هرحال ، این وضع برای مردم سوریه فاجعه بار است. کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه می خواهد برای حل مناقشه سوریه کاری انجام بدهد اما نمی تواند.  هر روز بر تعداد شبه نظامیان  خارجی در سوریه افزوده می شود که از خارج وارد این کشور می شوند. با این اوصاف، برشدت ناآرامی هاو درگیری ها در سوریه افزوده می شود.

زرنچیک گفت: آمریکا مواضع تندی درباره سوریه اتخاذ کرده است اما هیچ کاری با حکومت بحرین ندارد که هرکاری می خواهد انجام می دهد. درواقع ، آمریکا حامی حکومت عربستان سعودی و بحرین است و به آنها کاری ندارد حال آنکه حکومتهای آل سعودو آل خلیفه بدترین برخوردها و سرکوب ها را در حق مردم معترض عربستان سعودی و بحرین روا می دارند. خبرهای سوریه به صورت مرتب و مکرر در خبرهای رسانه ها و خبرگزاری های غربی از قبیل رویترز منتشر می شود اما از مسائل و تظاهرات مردمی در بحرین و عربستان سعودی خبری منتشر نمی شود.این رویکرد نشان دهنده تزویر و ریاکاری آمریکا است که همواره شاهد آن بوده ایم. رسانه های غربی درباره مسائل سوریه هوچیگری زیادی می کنند و آنقدر سر و صدا می کنند تا مخاطبان جهانی گفته های آنها را باور کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.