«روژان کوچولو» راهی لندن شد

مژگان علمی‌پور مادر روژان، در تشریح آخرین اقدامات انجام‌شده برای درمان و انتقال روژان به خارج از کشور، گفت: روژان ۲۸ شهریور ( ۱۸ سپتامبر) نوبت پذیرش در مطب پزشک معالج را دارد و پس از آن در ۱۰ اکتبر مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه بر اساس صحبت‌های انجام شده با پزشک معالج، پس از آن که روژان در ۱۰ اکتبر مورد عمل جراحی قرار گرفت برای یک ماه در بیمارستان بستری خواهد شد، گفت: پزشک معالج هفت ماه طول درمان برای روژان تعیین کرده است.
علمی‌‌پور با بیان اینکه هفته‌ای یک بار روژان باید مورد معاینه و تحت نظر پزشک معالج قرار گیرد، گفت: در لندن خانه‌ای در نزدیکی بیمارستان کرایه کرده‌ایم که قرار است چند ماه در این شهر اقامت و پس از آن برای صرفه‌جویی در هزینه زندگی به منچستر نقل مکان کنیم.
وی گفت: متاسفانه هیچ‌ کدام از وعده‌های مسئولان به غیر از کمک ۵۰ میلیون تومانی وزارت بهداشت عملی نشد و این مساله سبب شد که با بالارفتن قیمت پوند، قدرت خرید ما نیز کاهش یابد.
روژان،‌ دختر ۴ ساله‌ گرفتار بیماری دردناک
روژان در نیمه شب ۳۱ ماه پیش به دور از چشم پدر و مادرش، باتری کنترل ضبط ماشین را بلعیده و به دلیل سهل‌انگاری تیم پزشکی تاکنون ۸ مرتبه زیر تیغ جراحان رفت به گونه‌ای که پس از عمل جراحی‌هایش که به دلیل سوراخ‌شدن مری که به دلیل اسید باتری رخ داده بود، تنها یک سانتیمتر از مری او باقی ماند، به گونه‌ای که پزشکان برای زنده ماندن این دختر خردسال مجبور شدند که معده او را در ناحیه گلو قرار دهند، تا این دختر کوچولو بتواند حداقل، مایعات مصرف کند.
پزشکان بیش از ۸۰ هزار پوند‌ معادل ۱۶۰ میلیون تومان برای هزینه‌های بیمارستان تخمین زده‌اند که بخشی از این رقم با کمک مردم خیر تامین شد، اما این دخترک خردسال برای ادامه درمان خود به کمک‌های بیشتری احتیاج دارد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.