رویارویی دختران دانشجو با ارذل و اوباش

کدخبر: ۶۸۶۴۳

تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد – ۰۰:۴۵

print نسخه چاپی

send ارسال به دوستان

رویارویی دختران دانشجو با ارذل و اوباش

سریال ادامه دار بی امنیتی در خوابگاه های دانشگاه خلیج فارس بوشهر به نظر هنوز پایان نیافته است دانشجویان منتظر تدبیر ویژه مسئولان در این خصوص هستند.

خبرگزاری دانشجو، توجه به امنیت خوابگاه های دانشجویی یکی از مهم ترین مسائلی است که به ویژه در زمینه خوابگاه های دانشجویان دختر باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.
 
طی ترم گذشته تحصیلی گزارش های متعددی از وضعیت امنیت خوابگاههای دانشجویی دختران در سطح کشور می رسید که از آن جمله می توان به خوابگاه دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر که دانشجویان دختر آن از وضعیت امنیت منطقه خوابگاه در مسیر و اطراف خوابگاه گلایه داشتند، اشاره کرد.
 
دختران دانشجویی که هر روز با ارذل و اوباش رو برو هستند
 
این مساله تا جایی ادامه پیدا کرد که دانشجویان دختر این خوابگاهی این دانشگاه از مسئولان و امام جمعه شهر برای رفع مسائل امنیتی خود استمداد کردند.
 
اما با این وجود به دلیل عدم تامین روشنایی مناسب و حضور ماموران انتظامی در راه های ارتباطی دانشگاه تا خوابگاه، این مسیر همواره برای دانشجویان دختر نا امن و برای مزاحمان امن جلوه می کند.
 
البته این موارد تا انتهای سال تحصیلی نیز ادامه داشته و به نظر می رسد نه تنها برخی مسئولان به فکر راه چاره ای برای این معضل ندارند بلکه سال تحصیلی جدید نیز باید منتظر چنین معضلاتی برای دانشجویان خوابگاهی دختر خواهیم بود.
 
«خبرگزاری دانشجو» به منظور توجه مسئولان به این معضل و تلاش برای رفع این مسئله برای سال تحصیلی آینده در گفت و گو با برخی از این دانشجویان به برخی از مشکلاتی که در روزهای اخیر سال تحصیلی گریبان گیر دختران دانشجو دانشگاه خلیج فارس است پرداخته است.
 
در همین راستا یکی از دانشجویان به مزاحمت های موتور سوران در مسیر دانشگاه تا خوابگاه برای دانشجویان دختر اشاره می کند و می گوید: ده ها مورد مزاحمت موتور سوارها در مسیر تردد خوابگاه تا دانشگاه پیش آمده که یا دانشجویان را تعقیب کرده و یا برای آنها مشکلاتی مانند پرت کردن سیگار، دزدی کیف و لپ تاپ و یا سایر وسایل دانشجویان را به همراه داشته است.
 
یکی دیگر از دانشجویان به چندین مورد مزاحمت های رانندگان اتومبیل سوار در مسیر خوابگاه اشاره کرد و گفت:در چندین مورد رانندگان ماشین سوار متعددی  که با ماسک صورت خود را  پوشانده اند به بهانه های مختلفی چون پرسیدن آدرس مزاحمت برای دختران ایجاد کرده است.
 
مسئولان به فکر امنیت خوابگاه ها باشند
 
بدون شک تامین امنیت خوابگاه ها یکی از وظایف حراست دانشگاه است اما فراهم کردن شرایط مناسب در مسیر تردد دانشجویان تا خوابگاه به ویژه دختران دانشجو، به عهده نیروی انتظامی و نهادهای شهری خواهد بود.
 
بدون شک با شروع سال تحصیلی جدید مجددا عده ای سودجو بازهم اقدام به ایجاد مزاحمت برای دختران دانشجو در شهر های مختلف خواهند کرد که تهیه طرحی جدی برای کنترل مسیر دانشگاه تا خوابگاه توسط دستگاه های مسئول، می تواند از این گونه معضلات جلوگیری کند.

شماره پیامک: ۳۰۰۰۱۵۰۵۹۸

Bookmark and Share


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.