رویانیان:چرا توهین میکنید و نپخته حرف میزنید؟

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد رویانیان با حضور در برنامه ورزش و مردم در مورد اینکه گفته می‌شود پرسپولیس قرارداد‌های میلیاردی با بازیکنان بسته با بیان اینکه “نوبت به اولیا که رسید، آسمان تپید”، گفت: سال‌های گذشته اکثر تیم‌ها قراردادهای میلیاردی با بازیکن بستند و حالا که به ما رسید اعتراض می‌کنند. من چون راستش را گفتم همه من را متهم می‌کنند و هزینه راستگوی‌ی‌ام را می‌دهم. راست گفتم و هزینه‌اش را هم می‌دهم.

وی ادامه داد: خیلی‌ها گفتند سقف قرارداد را رعایت کردیم اما اینطور نیست. بعضی تیم‌ها مجبورند رعایت کنند چون پولی ندارند همانند گهر و صبا. ما نمی‌توانیم مانند آنها باشیم چون مجبوریم به خاطر ۲۵،۳۰ میلیون هوادار هزینه کنیم.

رویانیان اظهار داشت: فتح‌الله‌زاده در استقلال مجبور است به بازیکنان چک بدهد و باید تیمی ببندد که جایگاه استقلال را در لیگ برتر حفظ کند. فشار روی ما نسبت به صبا بیشتر است چون آنها طرفدار زیادی ندارند. شخصی که مدیرعامل استقلال و پرسپولیس است نمی‌تواند بنشیند و دست روی دست بگذارد. از زمانی که آمده‌ام دولت یک قران هم به ما پول نداده و مدیرعامل در این شرایط چه کار باید بکند؟

مدیرعامل پرسپولیس گفت: قانون این اجازه را از دولت گرفته که برای تیم‌های دولتی هزینه‌ کند، اگر اینطور است پس چرا ما را به عنوان مدیرعامل انتخاب کردند. از زمانی که آمده‌ام تا الان ۴،۵ میلیارد به ما داده‌اند در حالی که هزینه سال قبل ما برای بازیکن ۱۰ میلیارد تومان بوده است. پرسپولیس تیم پایه ندارد که از بازیکنان آن استفاده کند. با این شرایط من محکوم هستم که خرید کنم. اگر ۳ سال دیگر در پرسپولیس بمانم آن وقت دیگر هیچ بازیکنی نخواهم خرید چون تیم‌های پایه تقویت شده است.

رویانیان عنوان کرد: به جای اینکه به یکدیگر کمک کنیم به همدیگر می‌تازیم. بازیکن خوب خریدم و چرا باید زیر سوال بروم؟ با اینکه به من توهین شده اما فتح‌الله‌زاده سال‌ها زحمت کشیده است. من هزینه باشگاه را از اسپانسر‌ها در آوردم بعد می‌گویند که خلاف کردم. باشگاه‌هایی که چنین اتهامی می‌زنند به این دلیل است که خودشان به بازیکنان پیشنهاد میلیاردی دادند اما نتوانستند بازیکنان موردنظر خود را جذب کنند و چون آنها به پرسپولیس آمدند این موضوع را مطرح می‌کنند. حتما آنها خودشان یک میلیارد پیشنهاد داده‌اند و بازیکن قبول نکرده و وقتی مثلا ما یک میلیارد و ۵۰ میلیون دادیم این حرف‌ها را مطرح کردند.

 

وی گفت: سال گذشته من نبودم که سقف قراردادها را گذاشتند و برخی‌ها هم این سقف شکستند و قرارداد ۷۰۰ و ۸۰۰ میلیونی بستند. دوستانی که می‌گویند من قراردادهای میلیاردی با بازیکنان داشته‌ام بر اساس شایعات صحبت می‌کنند. آنها مردم را تحریک می‌کنند و می‌گویند رویانیان از ارث پدرش خرج کرده اما واقعیت این است که پدر من تنها یک خانه ۴۹ متری در قم داشت و خودم هم تنها از یک جا حقوق می‌گیرم. بچه‌های من هم مستاجر و بیکار هستند. نمی‌دانم چرا به من توهین می‌کنند و نپخته حرف می‌زنند؟

رویانیان ادامه داد: دوستانی که این موضوع را مطرح می‌کنند از کجا می‌دانند که ما قرارداد میلیاردی بسته‌ایم؟ چرا خودشان در سال‌های گذشته این کار را انجام می‌دادند؟ اینکه به من حمله می‌کنند غیرواقعی است به خاطر اینکه ۶ بازیکن ملی را گرفته‌ام اتهام می‌زنند. این هنر یک مدیر است که بتواند بازیکنان خوبی جذب کند. ما تیم پایه نداریم و ناچار به خرید هستیم.

مدیرعامل پرسپولیس خاطرنشان کرد: همه می‌گویند رویانیان بازار را خراب کرد و این چیزی جز اتهام نیست. با حضور سازمان بازرسی در فوتبال کاملا موافقم اما چرا این سازمان در سازمان لیگ برتر مستقر شده است؟ سازمان لیگ یک بخش خصوصی است. از سازمان بازرسی می‌خواهم که باشگاه‌ها را خصوصی کند و این اولین قدم است.

رویانیان تاکید کرد: به ما می‌گویند که ۶۰ درصد هزینه‌ها را دولت می‌دهد و باشگاه موظف است ۴۰ درصد مابقی را خودش تامین کند اما آن را هم نمی‌دهند و ما باید چه کار کنیم؟ بروم بانک بزنم یا کار دیگری باید انجام دهم؟

وی گفت: بهروان در سازمان لیگ است و شایعات را می‌بیند اما بیاید قراردادها را نگاه کند. من جرات و شهامت داشتم که گفتم بیشتر از سقف قرارداد به بازیکنان پول دادم. دور زدن‌ها سال‌های گذشته‌ هم بوده است. امسال یک تیم دیگری به نام پرسپولیس به این بازار اضافه شده است. من هرجای دیگر هم باشم همین کار را می‌کنم چون باید بهترین تیم را ببندم.

رویانیان افزود: ما شوخی کردیم که گفتیم اگر داشتیم به بازیکنان هواپیما می‌دادیم و دوستان جدی گرفتند اما خودرو به بازیکنان دادیم آن هم به این شکل که ۲۰۰ میلیون تومان پول خودرو بوده و ۳۰۰ میلیون هم با آنها قرارداد بسته‌ایم. تیم‌های دیگر هم همین کار را انجام دادند، حالا چرا به ما رسید موضع گرفتند.

مدیرعامل پرسپولیس اظهار داشت: من مدیر شناخته‌ شده‌ای هستم و مردم به خوبی با من آشنا هستند. برخی می‌گویند رویانیان پول بنزین را در فوتبال هزینه کرده است چرا چنین تهمتی می‌زنند؟ خدا می‌داند که احمدی‌نژاد یک ریال هم به ما نداده است. خود او هم نمی‌تواند از پول بنزین برداشت کند چه رسد به من.

رویانیان گفت: یک اشتباهی که کردم این بود که به فوتبال آمدم. اگر الان هم بروم اشتباه است چون باید تیم را ببندم و اگر نیمه کاره رها کنم همه به من خرده خواهند گرفت که چرا تیم را بدهکار رها کرده و رفته است. منتظر فرصتی برای رفتن و عاشق رفتن هستم.

 

وی تصریح کرد: پرسپولیس را برای قهرمانی نبستیم. ما تیمی جمع کردیم که در شأن پرسپولیس باشد وگرنه هدف من بستن پرسپولیس برای قهرمانی نبود. فتح‌الله‌زاده هم در استقلال زحمات زیادی کشیده و سال گذشته این تیم را کهکشانی بست؛ اگر چه از فتح‌الله‌زاده ناراحتم و او توهین کرده و با من قهر است.

به گزارش فارس مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چرا در ایران قراردادها به صورت شفاف اعلام نمی‌شود گفت: هر جا که محدودیت ایجاد کنیم خلاف شکل می‌گیرد. وقتی سقفی را بری قرارداد تعیین می‌کنیم که آن هم واقعی نیست مسلما تخلف می‌شود و اگر این سقف برداشته شود دیگر شاهد خلاف نخواهیم بود.

رویانیان اضافه کرد: تمام بازیکنان دنیا قیمت‌هایشان مشخص است اما چرا این موضوع در ایران صورت نمی‌گیرد؟ باید یک رقمی برای هر بازیکن در نظر گرفته شود به عنوان مثال به یک بازیکن ملی‌پوش مبلغی در خور شأن او بدهند. من می‌خواستم رقم قرارداد تک تک بازیکنان را رسما اعلام کنم اما الان با جوی که وجود دارد می‌ترسم که این کار را بکنم چون دوستانم گفته‌اند که اگر راستش را بگویم همه می‌گویند رویانیان خلاف کرده است.

وی در مورد اینکه باشگاه سایپا رضایتنامه انصاری فرد را صادر نکرده گفت: این چه رسمی است که برخی دوستان آن را اجرا می‌کنند؟ به باشگاه سایپا احترام می‌گذارم و خودشان باید در این زمینه تصمیم بگیرند که وقتی در قرارداد بازیکنانی ذکر شده که به تیم دیگری می‌تواند برود و یا نمی‌خواهد در آن تیم بماند، آیا می‌توان مشکل ایجاد کرد؟ امیدوارم آنها تصمیم خوبی بگیرند. من با مدیرعامل سایپا دوستم اما فوتبال دوستی نمی‌شناسد.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد حضور دنیزلی گفت: دنیزلی انسان بزرگی است به من اعلام کرد که می‌خواهم با قدرت در پرسپولیس حضور پیدا کنم اما باید ببینم که مشکلاتم را می‌توانم حل کنم تا بیایم یا نه. چند روز پیش هم با باشگاه تماس گرفت و اعلام کرد فکر نمی‌کنم مشکلاتم برطرف شود. با این حال وضعیت نهایی او هم امروز مشخص می‌شود.

وی در مورد وضعیت نهایی برونو متسو در پرسپولیس خاطرنشان کرد: متسو در حال حاضر در فرانسه حضور دارد و منتظر پاسخ ما است. در مورد کالدرون هم همین است و با یک مربی دیگر هم مذاکره می‌کنیم. من نماینده هواداران پرسپولیس هستم و باید بهترین تصمیم را بگیرم.

رویانیان گفت: قبول دارم که همه مربیان ایرانی شایسته هستند با استیلی و پیروانی هم رابطه بسیار نزدیکی دارم اما باید زمینه‌ای برای آنها فراهم شود. قلعه‌نویی هم یکی از بزرگترین مربیان ایران است و او را بسیار دوست دارم اما درباره اینکه گفته وزارت ورزش باید به استقلال و پرسپولیس به یک اندازه توجه کند باید بگویم قطعا پرسپولیس کمتر از استقلال پول گرفته است.

مدیرعامل پرسپولیس با اشاره به قرارداد علی کریمی با این تیم عنوان کرد: کریمی روز گذشته قراردادش را سفید امضا کرده و شرطی در مورد اینکه چه بازیکنی باید باشد نگذاشته است. کریمی بازیکن بزرگی است و قیمت ندارد و نباید او را با دیگران مقایسه کنیم.

وی در مورد اینکه گفته‌اند پرسپولیس بمب می‌ترکاند عنوان کرد: این جمله درست نیست که بگوییم با جذب بازیکن بمب ترکاندیم. قبلا گفتم کهکشانی و الان عذرخواهی می‌کنم. ما فقط تیمی در خور شأن پرسپولیس بسته‌ایم و نباید توقع قهرمانی داشت. به هواداران پرسپولیس نیز این را اعلام می‌کنم که نباید انتظار قهرمانی داشته باشند.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.