رویانیان چطور از خرید و فروش ماشین ۲۵ میلیارد درآورده؟!/ قهرمان می‌شویم

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فتح‌الله‌زاده صبح جمعه با حضور در برنامه “ورزش و مردم” گفت:  پس از اینکه آقای رویانیان (مدیرعامل پرسولیس) اعلام کردند که با خرید و فروش ماشین کلی پول به دست آورده‌اند، از دیشب تمام بنگاهدارها با من تماس می‌گیرند و می‌گویند آقای رویانیان چطور ۲۵ میلیارد تومان درآمد کسب کرده و به ما هم بگویند همان کار را انجام دهیم!

من و رویانیان همرزم هستیم
فتح‌الله‌زاده خاطر نشان کرد: اینکه گفته شده آقای رویانیان قرار بوده در این برنامه حضور پیدا کند تا با یکدیگر مناظره کنیم صحت ندارد چراکه ما با یکدیگر همرزم هستیم و اگر حرفی هم می‌زنیم فقط برای شوخی است تا خنده به لب جوانان بیاید. خیلی‌ها می‌خواستند ما را وارد کری‌خوانی کنند اما حضور ۲۰ ساله در عرصه ورزش به من یاد داده که منطقی فکر کنم.

استقلال کهکشانی است
وی استقلال را تیمی کهکشانی خواند و گفت: همین که بتوانیم اسکلت تیم فعلی را حفظ کنیم خودش هنر است. جناب آقای قلعه نویی هم به دنبال ستاره نیست. ایشان ۶ نام به من دادند و من با ۵ بازیکن قرارداد بستم و چنانچه بتوانم با نفر ششم به توافق برسم که چه بهتر وگرنه بازیکن جایگزین را از خارج می‌آورم. سرمربی تیم ما منطقی لیست داد و بازیکنان مکمل را به خدمت گرفت.

زود است قضاوت کنیم
مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص عملکرد تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات گفت: در حال حاضر خیلی زود است که بخواهیم در این مورد اظهارنظر کنیم. اجازه دهید وقتی زمان نقل و انتقالات تمام شد ببینیم که کدام تیم موفق عمل کرده است، اما در مجموع اعتقاد دارم که نباید پول بی‌رویه به بازیکن داد. وقتی یک بازیکن ششصد میلیون تومان دریافت می‌کند و بازیکن دیگر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون، این باعث می‌شود که توازن تیم بر هم بریزد و مشکل ایجاد شود.

با ستاره‌ها قهرمانی قطعی نیست
وی یادآور شد: یادم می‌آید یک بار در برنامه‌ای با آقای حسین هدایتی که در آن زمان مدیرعامل باشگاه استیل آذین بودند با مجری‌گری آقای خیابانی حضور پیدا کردیم. مجری پرسید شانس کدام تیم را برای قهرمانی بیشتر می‌دانید و من از تیم‌های استقلال و پرسپولیس نام بردم. ایشان پرسیدند یعنی استیل آذین قهرمان نمی‌شود، چرا که بهترین بازیکنان را به خدمت گرفته و من گفتم به این دلیل که بازیکنان بالانس نیستند قهرمان نمی‌شود و دیدیم که تیم به دسته دوم رفت. نباید فکر کنیم که چون ستاره‌ها را گرفتیم تیم ما قهرمان می‌شود.

استقلال دو جا ضربه خورد
فتح‌الله‌زاده تاکید کرد: تیم ما در دو جا ضربه خورد. در مرحله اول اینکه خودزنی کردیم و قدرشناس خودمان نبودیم و دیگر اینکه تیم به حاشیه رفت. شما ببینید تیم ما در میانه فصل مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان و خسرو حیدری را به علت آسیب دیدگی از دست داد با این حال قهرمان جام حذفی شدیم و از آن سو در رقابت‌های لیگ برتر هم با تفاضل گل سوم شدیم. این از نظر من نتیجه بسیار خوبی است و من باید از آقای پرویز مظلومی که خیلی خون دل خورد و نیز آقایان بهتاش فریبا، مولایی و ترابپور تشکر کنم.

آدم تنوع دوستی هستم
مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه گفته می‌شود در روزهای فرد استعفا می‌دهد و در روزهای زوج به استقلال باز می‌گردد، گفت: من اصولا آدم تنوع دوستی هستم (می خندد). کسی که در بخش کلان ورزش مدیریت کرده متوجه می شود که من چه می‌گویم. فصل جدید آغاز شده و من می‌خواهم بازیکن بگیرم. این در حالی است که از سرمربی تیم گرفته تا بازیکن تا حالا یک ریال هم به آنها پول نداده‌ایم و بودجه وزارت ورزش هم ابلاغ نشده است. اسپانسر هم تمام پول را یکجا نمی‌دهد.

می‌خواستم دست مدیران استقلال باز شود
وی افزود: من رفتم چون می‌خواستم دست مدیران استقلال باز شود چرا که دلم برای این تیم می‌سوزد. نمی‌شود که شما بیکار بنشینید و دیگران تیم ببندند. به یک مدیر ۳۰ میلیارد می‌دهیم و به دیگری نه، در حالی که من اعتقاد دارم شرایط باید برابر باشد. وقتی ما درآمدمان ۱۰ هست و هزینه‍مان ۱۵ این یعنی اینکه ملوان‌ها و فجرسپاسی‌ها باید حذف شوند.

اقتصاد اسلامی بر پایه عقلانیت است
وی با طرح این پرسش که “می‌دانید چرا اقتصاد اسلامی پابرجاست؟”، گفت: چون مبتنی بر عقلانیت است. اقتصاد اروپا نابود می‌شود چون توهم دارد. یورو در حال از بین رفتن است. ما باید بپذیریم که فوتبال یک اقتصاد جهانی است. من مدیر برای اینکه مدیر بمانم می‌خواهم نظر سکوها را جلب کنم و به همین خاطر پول بی‌رویه می‌دهم. ما مدام به دنبال ستاره‌ها هستیم و اکنون می‌پرسیم که این جوان‌ها کی می‌خواهند رشد کنند؟ یک بار به فدراسیون فوتبال گفتم سقف قراردادی که شما لحاظ کرده‌اید پدر فوتبال را در می آورد اما کسی توجهی نکرد.

نمی‌خواهیم مدیون مربی و بازیکن باشیم
فتح‌الله‌زاده تاکید کرد: ما برای تیم استقلال یک سقفی را در نظر گرفته‌ایم و طبق توافق، با بازیکنان تیم قراردادم می‌بندیم. خودمان می‌توانیم در طول سال شش میلیارد درآمدزایی کنیم. با این حال باید از کمک وزارت ورزش بهره ببریم و نسبت ۶۰ به ۴۰ رعایت شود. نمی‌خواهیم به گونه‌ای باشد که در پایان سال به بازیکن و مربی بدهکار و مدیون باشیم.

اسم کمپ حجازی عوض نمی‌شود
مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص شایعه تغییر نام کمپ این باشگاه گفت: من با خانواده مرحوم ناصر حجازی صحبت کردم و آنها را متقاعد کردم که نام کمپ عوض نشود. استقلال پس از ۳۰ سال در کمپ خصوصی خودش تمرین می‌کند. اما دیدید که چه حواشی ‌ای برای تیم ایجاد کردند. به عنوان مثال کسی که آمده بود گوسفند قربانی کند به عنوان چاقوکش در تیم استقلال معرفی شد. ما با هزار بدبختی این کمپ را راه اندازی کرده‌ایم و با توافقی که با خانواده حجازی داشته‌ایم نام آن عوض نخواهد شد، البته باید بگویم که کمپ هنوز به طول کامل آماده نشده است.

وضعیت انصاریفرد بزودی مشخص می‌شود
وی با اشاره به گفتگوهایش با کریم انصاریفرد گفت: مذاکراتی با کریم انصاریفرد انجام داده‌ایم که طی یک دو روز آینده نتیجه آن مشخص خواهد شد. ما یک سقفی را در نظر گرفتیم و چنانچه ایشان این سقف را بپذیرد با کمال میل آن را می‌پذیریم در غیر این صورت از جذب این مهاجم معذوریم.

قلعه نویی انسان با کرامتی است
فتح‌الله‌زاده امیر قلعه نویی را انسانی با کرامت خواند و گفت: امیر قلعه نویی چک سفید امضا کرده است و باید بگویم که انتظاری غیر از این از ایشان نداشتیم. ببینید این کارها در فوتبال زیباست و ما در فوتبال‌مان چنین چیزهایی کم داریم. بازیکنان جدید هم به من لطف داشته‌اند و من باید تاکید کنم که هنوز یک ریال هم به آنها نپرداخته‌ایم.

امسال قهرمان لیگ برتر می‌شویم
وی با امیدواری از آینده استقلال یاد کرد و گفت: ما سال گذشته موفق شدیم به عنوان قهرمانی جام حذفی دست پیدا کنیم. من چهار قهرمانی جام حذفی با استقلال در کارنامه دارم و ۲ قهرمانی لیگ. سال گذشته اولین سال حضور من در استقلال پس از مدتی غیبت بود و امسال  می‌خواهیم قهرمان لیگ برتر شویم.

رحمتی می‌ماند، مجیدی هم می‌تواند برگردد
فتح‌الله‌زاده در خاتمه تصریح کرد: ما با سیدمهدی رحمتی مذاکراتی داشتیم و ایشان را در استقلال ماندنی بدانید. در مورد فرهاد مجیدی هم باید بگویم که استقلال خانه این بازیکن است. مجیدی اگر به ایران بازگردد در هیچ تیمی جز استقلال بازی نخواهد کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.