رویترز: آمریکا در حال تدارک برای خروج دیپلمات‌هایش از عراق است

مقامات آمریکایی مقدمات خروج دیپلمات‌های خود از عراق را فراهم می‌کنند تا در صورت تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد، بلافاصله آنها را از عراق خارج کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز امروز، دوشنبه به نقل از دو منبع عراقی و دو دیپلمات غربی ادعا کرد: دولت آمریکا از روز گذشته مراحل اولیه خروج دیپلمات‌های خود از عراق را فراهم کرده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، منابع آگاه در دولت عراق گفته‌اند، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته در مکالمه تلفنی با برهم صالح رئیس ‌جمهوری عراق هشدار داده است که در صورت متوقف نشدن حملات راکتی به دیپلمات‌های آمریکایی در عراق، دولت آمریکا سفارت خود در بغداد را تعطیل خواهد کرد.

دو دیپلمات غربی نیز مدعی شده‌اند که مقدمات خروج کارکنان سفارت آمریکا از عراق روز گذشته فراهم شده است.

به گفته این دیپلمات‌های غربی،‌ آمریکا تصمیم خود درباره طرح احتمالی تعطیل کردن سفارتش در بغداد را به اطلاع دولت‌های متبوع آنها رسانده است.

با این حال، وزارت امور خارجه آمریکا از اظهارنظر مستقیم درباره احتمال خروج دیپلمات‌های این کشور از عراق خودداری کرده است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا درباره مکالمه هفته گذشته مایک پامپئو و رئیس‌جمهوری عراق به رویترز گفت: ما هرگز درباره گفت‌وگوهای دیپلماتیک وزیر خارجه با سران کشورهای خارجی اظهار نظر نمی‌کنیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.