رویترز: افزایش ۶۸ درصدی واردات نفت چین از ایران در فوریه

۱فروردین ۱۳،

رویترز در گزارشی می گوید که واردات نفت کشور چین از ایران در حال افزایش است و در ماه فوریه قبل با ۶۸ درصد افزایش نسبت به ماه پیش از آن به دو میلیون تن رسیده است. 

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ این گزارش که روز پنج شنبه، یکم فروردین ، انتشار یافته با توجه به آمار ارائه شده از سوی آژانس بین المللی انرژی می گوید درست است که در ۱۰ ماه قبل واردات نفت ایران از چین در پایین ترین حد خود بوده، اما همزمان نشان می دهد که تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا «در حمل و نقل بار در ماه فوریه تاثیر بسیاری نداشته است».

گزارش مزبور همچنین می گوید که شرکت نفتی چینی « سینوپک » که بزرگ ترین تاسیسات تصفیه و پالایش نفت در چین را دارد، در یک ماه قبل حجم بیشتری از نفت ایران را دریافت و پالایش کرده است.

در این گزارش آمده است: چین که از اصلی ترین خریداران نفت ایران است، در ماه فوریه سال جاری میلادی، نزدیک به دو میلیون تن نفت خام از ایران خریده که معادل ۵۲۱ هزار و ۳۳۰ بشکه نفت در روز است و ۶۸ درصد افزایش نسبت به ماه پیش از آن را نشان می دهد.

در همین حال واردات نفت چین از ایران در ماه فوریه سال جاری میلادی نسبت به زمان مشابه سال قبل، ۸۱ درصد بیشتر شده و به ۲۸۸ هزار و ۵۷۶ بشکه در روز رسیده است.

آژانس بین المللی انرژی می گوید ظاهرا تحریم هایی که در ماه فوریه سال جاری میلادی علیه فروش نفت ایران به اجرا درآمده، «بر صادرات این ماه تاثیر بسیاری نداشته است».

این آژانس که روند خرید و فروش محصولات انرژی را رصد می کند اعلام کرده است که بازار صادرات نفت ایران در ماه مارس سال جاری میلادی از مرز ۱.۴ میلیون بشکه در روز هم فراتر رفته است. یک ماه پیش از آن، این آمار در حدود ۱.۲۸ میلیون بشکه در روز بود.

این گزارش در تناقض با پیش بینی هایی است که احتمال می دادند با توجه به تحریم های تازه از سوی آمریکا، بازار فروش نفت ایران به پایین ترین حد خود و کمتر از ۲۰۱۲، سال قبل میلادی، برسد.

در همین حال چین که از متحدان اصلی اقتصادی ایران محسوب می گردد، نارضایتی خود از تحریم های یک جانبه علیه ایران را بارها پیشتر اعلام کرده است.


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.