رویترز درباره تحریم‌های ضد ایرانی چه می نویسد؟

رسول عوده زاده: به گزارش خبرآنلاین، رویترز در گزارشی نوشت: با آغاز تحریم‌های اتحادیه اروپا، هند خرید نفت از ایران با استفاده از نفتکش‌های ایرانی را آغاز کرده و در نظر دارد در ماه ژوئیه بیش از ۳۰۰ هزار و ۶۵۰ بشکه نفت از این کشور خریداری کند و این مسأله نشان‌دهنده پایبندی مشتریان آسیایی ایران به ادامه خرید نفت از این کشور است.
این خبرگزاری در جایی دیگر، از افزایش قیمت جهانی نفت به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه برای نخستین بار در سه هفته اخیر، به دلیل آغاز تحریم‌های نفتی علیه ایران خبر داد.
رویترز در ادامه پوشش بازتاب تحریم ها، با اشاره به افزایش قیمت نفت با آغاز تحریم نفتی ایران اعلام کرد: ایران همواره عاملی تاثیرگذار بر بازار نفت بوده و با توجه به عبور یک پنجم از نفت مورد نیاز جهان از تنگه هرمز، در صورت عملی شدن طرح مسدود کردن تنگه، شاهد افزایش مجدد قیمت نفت خواهیم بود.
این خبرگزاری در خبری نیز گزارش داد: شرکت‌های دولتی بیمه هند موافقت کرده‌اند تا سقف ۵۰ میلیون دلار بیمه نفتکش‌های حامل نفت ایران را بیمه کنند تا این کشور بتواند واردات خود از نفت ایران را به ۳۱۰ هزار بشکه در روز برساند.
رویترز همچنین گزارش داد: واردات نفت کره‌جنوبی از ایران در ماه می، سه میلیون و ۹۶۳ هزار بشکه بوده و در مجموع کل واردات نفت این کشور از ایران در پنج ماه نخست سال جاری به ۲۹ میلیون و ۲۱۶ هزار بشکه می‌رسد.
این خبرگزاری انگلیسی می افزاید: شرکت ‘میتسوبیشی ژاپن’ قرارداد یک ساله خرید نفت از ایران را تمدید کرد. پیش از این، این شرکت روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت از ایران خریداری می‌کرده اما میزان خرید این شرکت در قرارداد جدید اعلام نشده است.
رویترز به نقل اخبار و گزارش های تحلیلی در این خصوص بسنده نمی کند و به نقل سخنان افراد و موسسات و کشورها نیز می پردازد. این خبرگزاری به نقل از دبیر وزارت انرژی کنیا اعلام کرد؛ بر اساس توافقات انجام گرفته با ایران، این کشور قصد دارد تا روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری کند که این میزان در سال، معادل ۳۰ میلیون بشکه می‌شود.
رویترز همچنین به نقل از اطلاعات گمرک آفریقای جنوبی اعلام کرد: واردات نفتی این کشور از ایران در ماه می با تغییر ناچیز نسبت به ماه آوریل به ۲۸۵٫۵۲۴ تن رسیده و میانگین ماهانه واردات نفت این کشور در شش ماهه اول سال معادل ۲۶۶٫۷۶۲ تن بوده است.
این خبرگزاری به نقل از مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران نیز گزارش داد؛ ایران در نظر دارد به منظور جبران کاهش صادرات نفت خام، صادرات گاز طبیعی به پاکستان و هند را افزایش دهد.
رویترز به نقل از تانر ییلدیز، وزیر انرژی ترکیه با اشاره به منحصر به فرد بودن روابط این کشور با ایران اعلام کرد: واردات نفت ترکیه از ایران کاملا قانونی بوده و ترکیه همچنان به خرید نفت از ایران با واحد پول ملی ترکیه ادامه می‌دهد.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.