رویترز: شرکت شل در پی دور زدن تحریماتی ایران است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

رویترز: شرکت عظیم نفتی «رویال داچ – شل» در تلاش است تا از طریق بازپرداخت یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار بدهی خود iبه ایران iبه شکل پیمان مبادله غلات، تحریمهای بین المللی اعمال شده علیه این کشور را دور بزند.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر، خبرگـزاری رویترز در گـزارشی از لندن iبه قلم «ریچارد مابلی» نوشت: منابع آگاه صنعت نفت روز جمعه اعلام نمودند : شرکت عظیم نفتی «رویال داچ – شل» در تلاش است تا از طریق بازپرداخت یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار بدهی خود iبه ایران iبه شکل پیمان مبادله غلات، تحریمهای بین المللی اعمال شده علیه این کشور را دور بزند.

این شرکت نفتی قرار است پیمان مبادله پایاپای غلات را از طریق شرکت عظیم تجارت محصولات کشاورزی «کارگیل Cargill »  انجام دهد.
شرکت شل قصد دارد بدهی های خود را که میزان آن iبه واسطه سودهای پرداخت نشده هر روز در حال افزایش است iبه ایران بازپرداخت کند.
شرکت شل نتوانست بدهی های خود را iبه شرکت ملی نفت ایران پیش از آغاز تحریمهای اتحادیه اروپا علیه واردات نفت از این کشور تسویه کند. این تحریمها از تاریخ اول ماه ژوئیه آغاز شد.
مقامات شرکت شل امیدوار می باشند تا مجوزهای لازم را برای پرداخت این بدهی از مقامات کشورهای آمریکا، انگلیس و هلند دریافت نمایند تا بتوانند یک «موافقتنامه جبران نماینده» را iبه امضا برسانند. 
بر اساس این موافقتنامه، شرکت شل مجاز خواهد بود تا iبه شرکت «کارگیل» مبالغی را پرداخت کند تا این شرکت نیز iبه نوبه خود غلات را iبه تهران صادر  و در نهایت بدهی شرکت شل را تسویه کند.
یک منبع آگاه iبه رویترز گفت: «شل می خواهد بدهی خود را iبه شرکت ملی نفت ایران پرداخت کند. آنها می خواهند روابط دوستانه خود را برای وقتی که تحریمها لغو می گردد حفظ نمایند.»
شرکتهای شل و کارگیل از اظهار نظر درباره این موضوع اجتناب نمودند.
طرح پیشنهاد این موافقتنامه جبران نماینده، سبب بوجود آمدن یک معضل برای انگلیس و آمریکا شده است.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.