ریاض مالکی از نتانیاهو خواست به گفته هایش عمل کند

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۰۶
تشکیلات خودگردان فلسطینی از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست توسعه شهرکهای صهیونیست نشین را در کرانه باختری متوقف کند و به راهکار تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷میلادی پایبند باشد تا دو طرف به صلح مورد نظر دست یابند .
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از رام الله ،‌ ریاض مالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی روز چهارشنبه با مطرح کردن این درخواست گفت : اظهارات بنیامین نتانیاهو در خصوص تشکیل کشور فلسطین « تا زمانیکه عملی نشود در چارچوب اظهارات رسانه ای است ».
وی افزود « برقراری صلح فقط از طریق اظهارات رسانه ای امکان پذیر نیست بلکه لازم است که نتانیاهو به اظهاراتش عمل کند و به روند صلح فرصت بدهد و به شرایط روند صلح نیز که به تصویب سازمان ملل متحد رسیده است پایبند باشد تا امنیت وثبات در منطقه برقرار باشد ».
نتانیاهو دیشب در اظهاراتی به شبکه تلویزیونی سی . ان . ان امریکا گفته بود از تشکیل یک کشور یکپارچه فلسطینی حمایت می کند.
ریاض مالکی گفت :«چنین سخنانی بی ارزش است» .
وی تصریح کرد «طرف فلسطینی بارها به پایبندی خود به راهکار تشکیل دو کشور و همه تعهداتش در قبال روند صلح تأکید کرده است در صورتیکه دولت نتانیاهو از این موضوع فرار می کند و با ادامه شهرکسازی به سیاست قرار دادن طرف فلسطینی در عمل انجام گرفته عمل می کند و به مصادره زمینهای فلسطینیان ادمه می دهد در نتیجه تلاشهای بین المللی را برای رسیدن به صلح عادلانه نابود می کند» .
مالکی طرفهای بین المللی را به مداخله فوری و جدی دعوت کرد تا نتانیاهو و دولتش را مجبور کنند به حرفهای رسانه ای اش عمل نیز کند .
۱۵۳/۱۳۰

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.