ریزمغذی چه نقشی در بدن دارد؟

نام گروه: اخبار پزشکی     انتشار: /۰۵/۰۳       تعداد بازدید: ۲

ریزمغذی چه نقشی در بدن دارد؟

ریزمغذی چه نقشی در بدن دارد؟

بدن انسان برای انجام فعالیت‌های حیاتی به مقداری ویتامین و املاح نیاز دارد. کمبود این مواد که به آن ریزمغذی می‌گویند عوارض زیادی را برای فرد به دنبال دارد.


شاید واژه ریزمغذی را شنیده باشید. غذاها از مواد مغذی تشکیل شده است. ریزمغذی‌ها دسته‌ای از عناصر و ترکیبات شیمیایی است که به میزان جزئی مورد نیاز بدن است، اما همین مقدار کم نقش مهمی در فرآیند‌های شیمیایی بدن دارد و از این طریق به حفظ و ارتقای سلامت انسان کمک می‌کند.

این مواد مغذی از دو دسته تشکیل شده است؛ درشت‌مغذی مثل مواد قندی، پروتئین‌ها و چربی‌ها و ریزمغذی که مواد تشکیل‌دهنده آن ریز و کم است؛ مثل ویتامین و املاح، روی، آهن و ویتامین‌های گروه B که همه اینها را ریزمغذی می‌گویند.

موادی که گاهی چند گرم یا چند میکروگرم در روز نیاز داریم، سلامتی ما را تأمین می‌کند، پس ریزمغذی‌ها به این علت گفته می‌شود که به مقدار زیادتری در روز به آنها نیاز است و مثلا در مورد چربی‌ها، ۳۰ گرم و پروتئین‌ها ۵۰ یا ۶۰ گرم در روز به آنها نیازمندیم.

نکته دیگر این‌که آنچه در بین ریزمغذی‌ها بسیار مورد نیاز است، کلسیم است. به هر حال، این مواد مغذی دارای نقشی بسیار حیاتی در بدن است و کمبود آن مشکلات جدی و جبران‌ناپذیری را ایجاد می‌کند.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Jamejameonline.ir

مطالب پیشنهادی:
فواید ویتامین E بر پوست
فواید خوردن ویتامین ث
ویتامین اضافی در بدن; خوب یا بد؟!!
ویتامین و املاح برای جلوگیری از ریزش مو
ده ویتامین ضروری برای بدنسازی
|


سیمرغ | تازه های سلامت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.