رییس‌جمهور در جریان کدام امر نیست آقای بقایی؟

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

این روزها ساختمان لادن مجددا بر سر زبان‌ها افتاده و برخی خبرها حاکیست که صبح روز تاسوعا و در حالی که مردم ایران مشغول عزاداری سید و سالار شهیدان بودند، رفت و آمدها در این ساختمان به ناگهان بسیار شد.
روز بیستم آبان ماه همزمان با درخواست قانونی وزیر دادگستری از اطرافیان احمدی نژاد برای تخلیه یک ساختمان چند طبقه متعلق به دولت، موسوم به لادن در میدان ونک تهران، حمید بقایی معاون اجرایی رئیس دولت دهم نامه‌ای را به رییس‌جمهور نوشت که در آن آمده است:

جناب آقای روحانی
ریاست محترم جمهور
سلام علیکم؛ احتراماً پیرو مکاتبه قبلی به عمل آمده، مبنی بر درخواست مساعدت در خصوص دانشگاه تازه التاسیس ایرانیان به استحضار می‌رساند: متاسفانه پس از ارسال نامه مذکور، از جانب مسؤولان نهاد ریاست‌جمهوری و وزارت دادگستری، اقدامات غیر قابل توجیهی در رابطه با تخلیه ساختمان لادن صورت گرفته که طی روزهای قبل، بر شدت آنها افزوده و زمان تخلیه ساختمان، حداکثر تا پایان آبان ماه تعیین شده است.

لذا با توجه به اینکه احتمالاً جنابعالی در جریان امر قرار ندارید و موافق این رفتار نمی‌باشید، لطفا دستور رسیدگی صادر فرمایید.

آقای بقایی البته این ابهام را برای رییس‌جمهور و همچنین افکار عمومی روشن نکرده است که به چه دلیل باید یک ساختمان دولتی و متعلق به بیت‌المال، در اختیار یک مرکز بخش خصوصی (دانشگاه احمدی‌نژاد) قرار داشته باشد

که از رییس‌جمهور درخواست عدم تخلیه آن را می‌کند؟ به زعم ایشان رییس‌جمهور و وزیر ایشان چگونه می‌تواند موافق ماندگاری تشکیلات آقای احمدی‌نژاد در یک ساختمان دولتی باشد؟ کجای قانون چنین اجازه‌ای را به مسئولان دولت می‌دهد؟ باید از آقای بقایی پرسید یادتان رفته است حتی یک اتاق چند متری را از رییس‌جمهور سابق (آقای خاتمی) گرفتید و هیچگاه هم به ایشان مجوز فعالیت فرهنگی بنیاد باران (آنهم با هزینه خود و دوستانش) را در طول ۸ سال ندادید؟

چگونه حالا از رییس‌جمهور مملکت درخواست فراقانونی دارید تا امکانات بیت‌المال را در اختیار یک مرکز خصوصی قرار بدهد و ایشان را به اینکه در جریان امر قرار ندارد، متهم می‌سازید؟

 کدام «جریان امر»؟ کدام ماده قانونی چنین اجازه‌ای را به رییس‌جمهور داده است که ایشان را صراحتا به اقدامات غیرقابل توجیه همکارانش در دولت یازدهم متهم می‌سازید؟ اتفاقا آقای روحانی اگر از حقوق مردم کوتاه بیاید «اقدام غیرقابل توجیه» خواهد کرد، نه اینکه در مقابل انتظار فراقانونی قاطعانه بایستد.

در همین حال به گزارش سایت هشت صبح، ساختمان لادن همان ساختمانی است که محمود احمدی‌نژاد و یارانش پس از اسباب کشی از پاستور به آنجا اسباب کشی کردند و جلسات خود را در آن تشکیل می‌دادند. هنوز چندماهی از این اسباب کشی نگذشته است که ماموران پورمحمدی وزیر معزول احمدی‌نژاد که در دولت روحانی سمت وزیر دادگستری را برعهده گرفته، به در ساختمان لادن رفته و خواستار تخلیه آن توسط احمدی‌نژاد و یارانش شده اند.

در هفته ای که گذشت دو اتفاق مهم روی داد. اتفاق اول روز سه شنبه بود که ماموران وزارت دادگستری بعد از مراجعه برای تحویل گرفتن ساختمان لادن با دربسته بعضی اتاقها و طبقات مواجه شدند. اتفاق دوم روز تاسوعا بود که یاران احمدی‌نژاد از لادن اسباب کشی کردند.
 
اموال اداری ساختمان لادن هم که بخشی از بیت المال بود و معلوم نیست با کدام مجوز به این ساختمان منتقل شده، به نهاد ریاست جمهوری منتقل شد. روز چهارشنبه بعضی منابع از حضور اکثر اطرافیان احمدی‌نژاد در لادن خبر دادند…

در هرحال به نظر می‌رسد در طول این هفته و با پایان آبان ماه، تیم احمدی‌نژاد باید این ساختمان دولتی را محترمانه ترک نموده و خودشان با هزینه‌های شخصی‌اشان مبادرت به تهیه ساختمان و امکانات برای تشکیلاتشان بکنند.
منبع/بهار نیوز


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.