رییس‌جمهور وارد بغداد شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

محمود احمدی‌نژاد، بعد از ظهر امروز با استقبال معاون رییس‌جمهور عراق وارد بغداد شد.

به گزارش خبرنگار دولت ممتاز نیوز، اعزامی به عراق؛ محمد احمدی‌نژاد، رییس جمهور اسلامی ایران لحظاتی پیش وارد  بغداد شد.

بنا بر این گزارش به سبب بیماری جلال‌طالبانی، رییس‌جمهوری عراق، خضیر خزایی، معاون رییس‌جمهور این کشور به استقبال دکتر احمدی‌نژاد رفت.

احمدی‌نژاد در این سفر علاوه بر معاون ریس‌جمهور عراق، دیداری نیز با نوری‌ المالکی، اول وزیر و اسامه نجیبی، رییس پارلمان عراق خواهد داشت.

رییس‌جمهوری همچنین امشب در ضیافت شام ائتلاف ملی عراق(ائتلاف شیعیان) شرکت نموده و با رهبران شیعیان این کشور دیدار خواهند کرد.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور که بعد از ظهر امروز (پنج‌شنبه) وارد عراق شد، برای زیارت حرم شرفین حضور خواهد یافت و سپس در روز جمعه برای زیارت به نجف و کربلا رفته و به زیارت مرقد مطهر امام حسین‌(ع) و امیر‌المومنین(ع) خواهد پرداخت.

با توجه به احمدی‌نژاد در ماه مبارک رمضان دیدار با مراجع تقلید شیعیان عراق در برنامه‌های رییس‌جمهوری قرار ندارد، زیرا علما و مراجع معمولا در ماه رمضان به عبدات پرداخته و پذیرای مقامات و شخصیت‌های سیاسی نیستند.

در راستای سفر رییس‌جمهور ایران به عراق، دیروز روزنامه‌های عراقی به نقل از مقامات این کشور از جمله علی موسوی، مشاور مظبوعاتی نوری‌المالکی تمامی خبرها مرتبط با این سفر را منتشر کردند.

روزنامه الشباب عراق با توجه به حضور احمدی‌نژاد در عراق، دیدار وی با مقامات عراقی را پیشرفتی در راستای بهبود روابط دو کشور دانست.

در حالی که حجم مبادلات تهران و بغداد تنها در بخش نفت و گاز به ۲۵ میلیارد دلار رسیده است، موضوعات اقتصادی، از مهم‌ترین موارد مذاکرات مقامات ایران و عراق خواهد بود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.