رییس جمهور پس از جلسه سران قوا :میزبان بعدی کسی است که میز دستش باشد

خبرگزاری آریا-رییس قوه قضاییه امروز باردیگر در دفترش میزبان روسای دو قوه دیگر بود.این نشست سه نفره که به منظور بررسی مسائل کشور و مسائل بین‌المللی برگزار شد سه ساعت به طول انجامید که رییس رئیس مجلس شورای اسلامی زودتر ازروسای دو قوه دیگر این جلسه را ترک کرد که علت ترک این نشست حضور لاریجانی در جلسه هیئت رئیسه مجلس، ذکر شد. پس از اتمام این نشست  آیت‌الله آملی لاریجانی و محمود احمدی‌نژاد در جمع خبرنگاران حاضر شدند تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشند رییس جمهورطبق روال گذشته به دادن پاسخ های کوتاه به سوالات خبرنگاران اکتفا کرد .
رییس‌جمهور که قصد عبور از میان خبرنگاران را داشت، با سوالات متعدد آنان در خصوص مباحث مطرح شده در این جلسه مواجه شد که در واکنش به سوالات خبرنگاران گفت:با توجه به اینکه چندین ساعت است اینجا منتظر هستید آیا ناهار خورده‌اید؟
خبرنگاران به این سوال احمدی‌نژاد پاسخ مثبت دادند.
در این هنگام رییس‌جمهور به مزاح گفت: بنابراین اکنون بروید استراحت کنید.
وی هنگامی که اصرار خبرنگاران برای پاسخگویی به سوالاتشان را مشاهده کرد، گفت:جلسه نسبتا طولانی بود.در مورد کارهایی که باید انجام شود صحبت شد که از جمله آنها صحبت در مورد مسائل داخلی و خارجی بود.
خبرنگار دیگری از احمدی‌نژاد پرسید که رویکرد برگزاری چنین جلساتی را چگونه ارزیابی می‌کنید که وی پاسخ داد: مردم به ما روحیه، توان و انرژی می‌دهند. برگزاری این جلسات بسیار خوب است.
که آیت‌الله آملی لاریجانی به شوخی گفت:مگر ایشان می‌تواند بگوید بد است؟
خبرنگار یکی از خبرگزاری‌ها خطاب به رییس‌جمهور گفت: قیمت سکه همچنان گران می‌شود.‌چه اقداماتی در این رابطه صورت گرفته است؟
احمدی‌نژاد پاسخ داد: ما داریم تلاشمان را می‌کنیم.
وی خطاب به خبرنگاران گفت: این بار به خاطر آیت‌الله لاریجانی صحبت کردم.
از رییس‌جمهور سوال شد که میزبانی جلسه بعدی سران قوا بر عهده کدام قوه خواهد بود که وی پاسخ داد: هر کسی که میز دستش باشد.
احمدی‌نژاد همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه منظور شما از اینکه دولت همچنان ادامه دارد چه بوده است؟ گفت: مردم، دولت دیگر را انتخاب می‌کنند بنابراین دولت که تمام نمی‌شود و ادامه دارد.
خبرنگار دیگری سوال کرد چرا هنگامی که دولت میزبان برگزاری جلسه سران قواست، این جلسات با حضور اهالی رسانه برگزار نمی‌شود؟
به گزارش خبرگزاری آریا احمدی‌نژاد گفت: شما که در این جلسه همه چیز را پرسیدید.
آملی لاریجانی پس از بدرقه محمود احمدی‌نژاد به جمع خبرنگاران بازگشت تا سوالات آنان را پاسخ دهد.
سران قوا درباره نرخ ارز بحث و گفت‌وگو کردند
اما رییس قوه قضاییه که میزبان این نشست بود درباره محورهای مورد بحث در این جلسه گفت:سران قوا در این جلسه خودشان درباره نرخ ارز و مشکلات وابسته به آن بحث و تبادل‌نظر کردند.
صادق آملی لاریجانی تاکید کرد:مکرر گفته شده که این جلسات از نتایج خوب و مهمی برخوردار است.
وی افزود: مسائل داخلی و خارجی و مشکلات دستگاه‌های اجرایی در این جلسات در وقتی محدود اما به صورت مشخص مورد بحث قرار می‌گیرد و کمک می‌کند تا نظرات رؤسای قوا در مورد مسائل به هم نزدیک شود.
وی ادامه داد: مشخصاً جلسات سران قوا نسبت به جلسات عمومی که با تعداد بیشتری برگزار می‌شود اهمیت و کارایی بیشتری دارد زیرا نتیجه‌گیری در این جلسات راحت‌تر و منطقی‌تر است.
آملی لاریجانی با اشاره به این مطلب که در این جلسه درباره نرخ ارز و مسائل و مشکلات ناشی از آن میان سران قوا بحث و تبادل‌نظر شد، گفت: امیدواریم این مسئله سامان پیدا کند  و با راهکاری که رئیس جمهور در نظر می‌گیرد شاهد ساماندهی در این بخش باشیم.
رئیس قوه قضاییه تصریح کرد:در جلسات سران قوا چیزی به عنوان مصوبه وجود ندارد که قرار باشد در آینده لازم‌الاجرا باشد اما قوا می‌توانند پاره‌ای از مشکلات ناشی از ناهماهنگی را در این جلسات به بحث بگذارد و اگر قرار است کاری را به صورت جمعی و هماهنگ با هم انجام دهند در این جا هماهنگی‌ها را انجام دهند.
آملی لاریجانی در پاسخ به این سؤال که برای کاهش نرخ ارز چه تصمیمی اتخاذ شده است، گفت: من نمی‌توانم بگویم چه تصمیمی گرفته شده است زیرا اجرای تصمیمات به عهده رئیس جمهور است و ایشان باید با دستگاه‌های مسئول هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.
 رئیس قوه قضاییه درباره اینکه آیا در این جلسه درباره پرونده‌های میان دولت و قوه قضاییه بحث و بررسی شد یا خیر؟ گفت:در مورد پرونده‌ها نه اما اگر در این جلسات هر کدام از قوا از دستگاه قضایی توقعی داشته باشند این توقعات شنیده شده و در راستای فراهم کردن آن تلاش صورت خواهد گرفت.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.