رییس دانشگاه آزاد دماوند: بزودی از ساختمان‌های استیجاری بی‌نیاز می‌شویم

مراسم افتتاحیه پروژه‌‌های عمرانی دانشگاه آزاد واحد دماوند با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری، رییس دانشگاه آزاد، مسوولین شهرستان دماوند، روسا و معاونین مناطق و امام جمعه دماوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمود صفری در مراسم افتتاحیه پروژه‌های عمرانی این دانشگاه با بیان اینکه واحد دماوند به زودی از ساختمان‌های استیجاری بی‌نیاز می‌شود، اظهار کرد: از اول مهر در ارائه خدمات آزمایشگاهی بی‌نیاز می‌شویم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند از سال ۸۱ به عنوان یک مرکز آزمایشگاهی، فعالیت رسمی خود با ۲۹۲ دانشجو آغاز کرد، اظهار کرد: علی‌رغم محدودیت‌های بسیار هم‌اکنون این واحد با درجه واحد بزرگ، ضمن جذب بیش از ۱۱۰ عضو هیات علمی تمام وقت و ۵۵۰ استاد مدعو و حق‌التدریس و بیش از ۱۳ هزار دانشجو در چهار رشته تحصیلی با اولویت رشته‌های فنی و مهندسی، فعالیت می‌کند.

وی افزود: البته رشته مقطع‌های کارشناسی ارشد پردیس واحد علوم و تحقیقات دماوند شامل ۱۲ رشته و رشته‌های کاردانی آموزشکده سماء، شامل شش رشته‌ را باید به مجموعه رشته‌ها اضافه کرد.

رییس دانشگاه آزاد واحد دماوند با بیان اینکه واحد نوپای دماوند در عمر ۱۰ ساله خود توانسته است بسیاری از مراکز علمی و دانشگاهی شرق استان تهران پیشی بگیرد، تصریح کرد: با کسب یک هزار و ۱۰۷ امتیاز از عنوان مرکز در سال ۱۳۸۱ به واحد بزرگ ارتقا یافته است.

صفری افزود: علاوه بر این واحد، با اتخاذ سیاست‌های توسعه‌ای کمی و کیفی موضوع تاسیس ساختمان‌های آموزشی موردنیاز خود را با جدیت دنبال کرده و اولین فاز از پروژه ۴۰ هکتاری مجتمع دانشگاهی دماوند را به مساحت چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع در سال ۸۶ به بهره‌برداری رسانده‌ایم.

وی افزود: سایر پروژه‌های سایت ۴۰ هکتاری شامل ساختمان سلف سرویس، کارگاه‌های فنی و آزمایشگاهی و انبار آماده بهره‌برداری است.

رییس دانشگاه آزاد دماوند با اشاره به پروژه‌های در دست ساخت واحد، گفت: ساختمان آزمایشگاهی، ساختمان اداری و سوله‌های ورزشی در دست احداث است.

به گزارش ایسنا، ‌در ادامه، علیرضا قاسمی، فرماندار دماوند از رییس دانشگاه آزاد خواستار اخذ مجوز ایجاد رشته‌های دکتری در این واحد شد و افزود: راه‌اندازی رشته‌های دکتری موجب ارتقای سطح علمی این شهرستان می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.