رییس دانشگاه آزاد زاهدان: مسلمانان برای یافتن الگوهای رفتاری مناسب بسیار غنی هستند

ریس دانشگاه آزاد زاهدان در بازدید از مراحل ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود واحد زاهدان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان جوان و تبریک به آنها برای پذیرفته شدن در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جوانان باید این مهم را مدنظر داشته باشند که الگوپذیری از ائمه اطهار تنها راه رسیدن به قله‌های رفیع انسانی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر مهربان اظهار داشت: امروز مسئله مهم و اساسی در دنیا توسعه علم و پژوهش است که این مسئولیت بزرگ در هر کشور بر عهده جوانان نهاده شده است.

وی در ادامه با تبریک روز میلاد حضرت معصومه (س) و تبریک روز دختر به همه بانوان دانشجو افزود: یکی از الزامات موفقیت الگو موفق داشتن است، انسان‌ها برای رسیدن به درجات بالا در همه زمینه‌ها نیاز به الگوهای مناسب دارند.

رئیس دانشگاه آزاد زاهدان با بیان این مطلب که ما مسلمانان برای پیدا کردن الگوهای رفتاری و شخصیتی مناسب بسیار غنی هستیم، گفت: ائمه اطهار و شخصیت‌های دینی اسلام در رفتار، کردار و عمل برترین‌های تاریخ هستند و الگو پذیری از ائمه راه را برای رسیدن به درجات رفیع هموار می‌سازد.

وی در ادامه به وظیفه دانشگاه در امر تربیت جوانان اشاره نمود و افزود: تربیت به معنی پرورش فکری و اخلاقی است و دانشگاه به عنوان محیطی برای پرورش دادن آینده سازان کشور بزرگترین وظیفه را در تربیت بر عهده دارد.

دکتر مهربان افزود: در این راستا زیر ساخت کارهای فرهنگی باید به خوبی انجام پذیرد تا بتوانیم در ترویج و تبیین شخصیت‌های مذهبى در زندگی جوانان و نزدیک کردن راه و روش آینده سازان کشور اسلامی ایران به رفتار و زندگی این بزرگان موفق عمل نمائیم.

وی در ادامه وظیفه دختران را در پیشبرد اهداف مقدس نظام بسیار مهم و اساسی برشمرد و تصریح کرد: حضور خواهران در همه عرصه ها می تواند زمینه ساز حرکت‌های بزرگ و همچنین تغییر و تحولات درخشان برای توسعه، ‌پیشرفت و بهبود کشور باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در پایان ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای جوانان گفت:‌ کشور اسلامی ایران با بازوان توانمند شما جوانان خلاق و پویا در راه تعالی علم،‌ پژوهش و صنعت آینده‌ای درخشان را پیشرو خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.