رییس دانشگاه تربیت مدرس: اهانت به پیامبر(ص) و هشت سال دفاع مقدس را محکوم می‌کنیم

رییس دانشگاه تربیت مدرس درباره اهانت اخیر استکبار جهانی به پیامبر اعظم(ص) و همچنین توهین یکی از روزنامه‌ها به هشت سال دفاع مقدس، گفت: این اقدامات استکبار جهانی را محکوم می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیژن رنجبر در جشن آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه شاخص‌های مهم پیشرفت علم و فناوری، تولید اسناد علمی است، اظهار کرد: در کشور ایران تا قبل از انقلاب حدود دو هزار و ۱۰۳ سند علمی، پس از انقلاب تا سال ۲۰۰۵، حدود ۲۵ هزار سند علمی و از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲، ۱۶۹ هزار و ۵۷۱ سند علمی تولید شده است که این نشان از سیاست‌های درست وزارت علوم در سال‌های اخیر دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه تربیت مدرس در رشد علم و فناوری سهم بسزایی ایفا نموده، تصریح کرد: این دانشگاه با ۱۵۰ رشته کارشناسی ارشد، ۱۲۰ رشته دکتری، ۱۴ مرکز تحقیقاتی و ۵۶۷ عضو هیات علمی تمام وقت دارای هرم علمی بسیار مناسبی است.

رییس دانشگاه تربیت مدرس افزود: دانشگاه تربیت مدرس در تعریف کتب و نشر مجلات علمی و پژوهشی فعالیت گسترده‌ای دارد، به طوری که سالانه دو کتاب بین‌المللی توسط ناشران بین‌المللی از این دانشگاه چاپ می‌شود.

رنجبر در پایان با بیان اینکه توجه به تحول علوم انسانی پدیده‌ای ضروری در نظام آموزش عالی است، تصریح کرد: کسب علم نیازمند تهذیب نفس و دقت در اصول اخلاقی است و همچنین پرسشگری که بر پایه اعتدال و ادب باشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.