رییس سازمان دانشجویان خبر داد: پذیرش ۶۰ درصدی دانشجویان دختر در سال تحصیلی جدید

48-71.jpg

معاون وزیر علوم ورئیس سازمان امور دانشجویان کشور میزان پذیرش دانشجویان دختر در سال تحصیلی جدید را بیش از ۶۰ درصد عنوان کرد وگفت: میزان پذیرش دانشجویان دختر در دانشگاه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته که این امر افتخاری برای کشور به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر محمود ملاباشی رئیس سازمان امور دانشجویان کشور در جشن استقبال از دانشجویان جدیدالورود سال تحصیلی ۹۲- ۹۱ دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر اهمیت پیشرفت‌ها و توانمندی‌های علمی کشور و نیز کسب عنوان نخست تولید علم در منطقه پیش از زمان مورد پیش بینی، این دستاوردها را زمینه ساز اقتدار کشور دانست.

وی افزود: بر اساس مأموریت‌های محول شده به دانشگاه‌های مختلف، امسال در برخی دانشگاه‌ها تغییراتی در ظرفیت پذیرش دانشجویان بوجود آمده که هرگز به معنای تعدیل پذیرش دانشجویان دختر نیست و تنها جابجایی در ظرفیت‌ها را به همراه داشته است.

معاون وزیر علوم به پرداخت ده درصد اعتبار اولیه خدمات دانشجویی به دانشگاه‌ها علی‌رغم محدودیت منابع مالی اشاره کرد و افزود: وام تغذیه دانشجویان بر اساس تشخیص، حتی در طول تمامی سال های تحصیل قابل پرداخت بوده و روند بازپرداخت آن نیز پس از فارغ التحصیلی انجام خواهد شد.

در ادامه این مراسم دکتر همدانی گلشن رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان احراز رتبه نخست تولید علم در منطقه و رتبه ۱۶ جهان برای کشور را حاصل گفتمان جهاد علمی وتوسعه فناوری در کشور طی سال های گذشته دانست و گفت: در اختیار گرفتن رتبه های برتر علمی و نیز پیشرفت فناوری های مختلف امنیت و اقتدار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

وی با اشاره به فضای رقابتی موجود در جامعه به منظور کسب دانش و ارتقای علمی کشور خاطر نشان کرد: موفقیت های کنونی در حوزه علم وفناوری حاصل تلاش های اعضای هیأت علمی، دانشجویان وتلاشگران این عرصه در سراسر کشور و نیز هدایت‌های مقام معظم رهبری و حمایت‌ها و حضور مردم درصحنه می‌باشد.

دکتر همدانی گلشن با بیان این که دانشگاه‌های کشور با دوبال علم و ایمان به سمت دانشگاه‌های تمدن ساز اسلامی پیش خواهند رفت به برخی دستاوردهای علمی، قراردادها وطرح های کلان ملی در حال اجرا در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه پژوهش های کاربردی و تبدیل علم به ثروت در زمره چنددانشگاه برتر کشور به شمار می رود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در پایان با اشاره به زیرساخت‌های مطلوب این دانشگاه در بخش‌های مختلف اظهار امیدواری کرد که دانشجویان جدید دانشگاه صنعتی اصفهان با تلاش فراوان به منظور کسب علم و تحصیل، ضمن ارتقای بیش از پیش جایگاه کشور در زمره متخصصان متعهد قرار گیرند.

گفتنی است جشن استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی اصفهان که با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، تفریحی و آموزشی همراه است، با حضور دانشجویان جدیدالورود پسر پس از برگزاری جشن دانشجویان جدیدالورود دختر در روز بعد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.