رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح: شناخت حق به تنهایی کافی نیست

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: قاضی باید عالمانه، عادلانه و به‌حق قضاوت کند و از هوا و هوس پیروی نکند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم بهرامی طی سخنانی در افتتاحیه دوره کارآموزی قضات نظامی تصریح کرد: حق را باید شناخت اما شناخت به تنهایی کافی نیست بلکه باید به آن عمل کرد. معیار و میزان، حق است و سنجش خداوند هم در روز قیامت بر این اساس است.

وی با بیان اینکه عرصه قضا با سایر مشاغل تفاوت اساسی دارد، ادامه داد: اصل قضاوت متعلق به خداوند متعال است که احکم‌الحاکمین است و به تبع اینکه خداوند انبیا را به جانشینی خود در روی زمین منصوب کرد، مقام قضاوت را هم به آنها داد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود هدف از برگزاری دوره کارآموزی قضات نظامی را کاربردی کردن علوم قضایی و آشنایی با اخلاق حرفه‌ای قضاوت برشمرد و افزود: هدف کارآموزان نباید تنها گرفتن نمره و گذراندن دوره باشد بلکه باید در فراگیری علم و دانش بکوشید تا در هنگام قضاوت، عالمانه و عادلانه تصمیم بگیرید.

بهرامی یکی از ویژگی‌های دوره‌های کارآموزی سازمان قضایی نیروهای مسلح را رعایت دقیق نظم و انضباط عنوان کرد.

رییس مرکز آموزش قوه قضایه نیز در این مراسم گفت: مدت‌زمان این دوره به دلیل اینکه کارآموزان قبلا در سیستم قضایی مشغول به کار بوده‌اند، کوتاه‌تر از دوره‌های قبلی است و در واقع جنبه تکمیلی دارد.

غلامرضا موحدیان در خصوص برنامه‌های آموزشی این دوره اظهار کرد: آموزش‌ها جنبه علمی، کارگاهی، مشاوره و کارورزی دارد و بازدید از سازمان زندان‌ها و پزشکی قانونی و حضور در دادسرا نیز در این دوره پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در عناوین درسی این دوره، حقوق جزای نظامی، حقوق جزای اختصاصی و آیین دادرسی کیفری گنجانده شده و آخرین تغییرات قانون جدید مجازات اسلامی نیز در این دروس پیش‌بینی شده است.

رییس مرکز آموزش قوه قضاییه تصریح کرد: در پایان دوره آزمون جامع برگزار می‌شود و میانگین معدل کارآموزان در دو بخش حقوقی و کیفری باید ۱۶ باشد تا بتوانند وارد کار قضایی شوند.

موحدیان ابراز امیدواری کرد که این دوره برای کارآموزان قضایی پربار، مفید و کاربردی باشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.