رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: پوشش بیمه ای نوسانات نرخ ارز تا ۲۵ درصد

 خبرگزاری آریا – رییس کل بیمه مرکزی با بیان این که به زودی بیمه مستمری برای زنان سرپرست خانوار و زنان خانه‌دار اجرایی می‌شود از صرفه جویی ۷۰۰ میلیون دلاری در کشور در پی پوشش بیمه ای نفتکش ها و هواپیما های داخلی از سوی شرکت های بیمه ای ایرانی خبرداد.
 به گزارش خبرنگارآریا سید محمد کریمی با اشاره به سابقه ۸۰ ساله بیمه در ایران  و اهمیت آن در ابعاد مختلف زندگی مردم گفت: وضعیت بیمه در کشور چندان مطلوب نیست و باید جهت پیشرفت این صنعت در کشور اقدامات جدی تری صورت گیرد.
وی با اعلام گزارشی از عملکرد بیمه مرکزی در ۴ماهه سالجاری اظهار داشت: دراین مدت  ۳۰ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولیدی داشتیم که  نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته نشان می دهد. 
 
رییس کل بیمه مرکزی میزان خسارت های پرداخت شده در این مدت را ۱۵۰۰میلیارد تومان عنوان کرد و در رابطه با افزایش فعالیت شرکت های بیمه ای و نمایندگی ها در سراسر کشور گفت: با احتساب ۲۵ شرکت فعال و ۲ شرکت در آستانه ورود به بازار جمعا ۲۷ شرکت بیمه ای در کشور وجود دارد و این حالی است که در سال ۸۳ تعداد شرکت های بیمه فقط به ۱۵ شرکت می رسید.
کریمی افزود: در سال ۸۳ میزان نمایندگان شبکه فروش بیمه ۶ هزار و ۶۰۰ نمایندگی بود که امروز به ۲۵ هزار شبکه فروش و نمایندگی افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: مجوز صدور بیمه مستمری برای زنان خانه دار و سرپرست خانوار به شرکت بیمه ملت داده شده است و به زودی فعالیت این شرکت در این زمینه آغاز خواهد شد.
رییس کل بیمه مرکزی در رابطه با صدور سایر بیمه های خاص گفت: در حال حاضر مجوز  پوشش بیمه ای بیماری سرطان به شرکت بیمه البرز داده شده و به زودی شاهد تبلیغات آن خواهیم بود.

وی  در ادامه از صرفه جویی ۷۰۰ میلیون دلاری در کشور در پی پوشش بیمه ای نفتکش ها و هواپیما های داخلی از سوی شرکت های بیمه ای ایرانی خبرداد و افزود: با تحریم بیمه نامه های نفتکش‌های ایرانی در سال گذشته شرکتهای بیمه داخلی توانستند بیمه لازم برای نفتکش‌ها و هواپیماهای کشور را در حد استاندارد پوشش داده  و از خروج ۷۰۰ میلیون دلار از کشور جلوگیری کنند.
کریمی در رابطه با پوشش بیمه ای نوسانات نرخ ارزخاطر نشان کرد:  طبق آیین نامه پوشش نوسانات نرخ ارزکه توسط شورای عالی بیمه، تدوین و ابلاغ شده است تا ۲۵ درصد نوسانات مثبت و منفی نرخ ارز در بازار توسط بیمه پوشش داده می‌شود.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران در ادامه از بروزرسانی آیین نامه سیستم کارت سبز خبردادو گفت: از قبل انقلاب  ایران عضو کنوانسیون سیستم بیمه کارت سبز بوده  که ‌ با به روز رسانی آن پوشش بیمه برای تمامی مسافران ایرانی و بار آن ها در سفر به کشور های اروپایی فراهم می گردد.
وی درخواست ایران برای عضویت در مجموعه کارت سفید بیمه کشورهای عضو اکو  را از دیگر برنامه های بیمه مرکزی عنوان کرد و گفت:‌ کارت سفید بیمه اکو در مراودات ایران با کشور های همسایه به خصوص ترکیه، پاکستان و افغانستان  بسیار موثر خواهد بود.

 

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.