رییس دانشکده منابع‌طبیعی صومعه‌سرا خبر داد: افزایش ۱۰ درصدی پذیرش دانشجوی جدید در دانشکده

3-2.jpg

رییس دانشکده منابع‌طبیعی صومعه‌سرا گفت: امسال بالغ بر ۲۰۰ دانشجو به این دانشکده راه یافته‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

حسن پوربابایی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه گیلان، اظهار کرد: دانشکده منابع طبیعی صومعه‌سرا یکی از بزرگترین مراکز علمی و زیرشاخه‌های دانشگاه گیلان است که کل قوانین حاکم بر وزارت علوم و دانشگاه گیلان بر آن حاکم است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۶۵۰ دانشجو در مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری در دانشکده منابع طبیعی شهرستان صومعه‌سرا در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۵۳۵ نفر در مقطع کارشناسی، ۹۲ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵ نفر در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

پوربابایی افزود: تعداد دانشجویان این دانشکده ۷۰ درصد دختر و ۳۰ درصد پسر است.

وی در ادامه به دانشجویان ورودی سال جدید در این شهرستان اشاره کرد و افزود: امسال بالغ بر ۲۰۰ دانشجو به این دانشکده راه یافته‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

رییس دانشکده منابع طبیعی صومعه‌سرا به رشته‌های تحصیلی این دانشکده اشاره کرد و ادامه داد: این دانشکده دارای ۴ رشته جنگل‌داری، شیلات، محیط زیست، مرتع و آبخیزداری است.

پوربابایی با اشاره به اینکه دانشکده منابع طبیعی صومعه سرا دانشجویان برتری را به جامعه علمی کشور ارائه می‌دهد، افزود: امسال ۱۴۳ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

رییس دانشکده منابع طبیعی صومعه‌سرا با بیان اینکه این دانشکده در حال حاضر مقطع دکتری را فقط برای رشته جنگل‌داری ارائه می‌دهد به خدمت‌های تحصیلی و برنامه‌های دیگر دانشکده اشاره و خاطرنشان کرد: این دانشکده در صورت ایجاد شرایط، تامین اعتبار و داشتن پتانسیل فراوان توانایی افزایش رشته در مقطع دکتری شیلات و کارشناسی ارشد محیط زیست، آبخیزداری و مرتع را دارد.

وی در ادامه به عمده مشکلات این دانشکده اشاره کرد و نداشتن آمفی تئاتر و سالن ورزشی و نداشتن نمازخانه و تجهیزات دانشگاهی را از مهمترین مشکلات دانشکده منابع طبیعی صومعه‌سرا دانست.

رییس دانشکده منابع طبیعی در ادامه به ۲۸ عضو هیئت علمی در این دانشکده اشاره کرد و یادآور شد: این دانشکده از لحاظ اعضای هیات علمی غنی بوده که در سطح بسیار بالای علمی هستند و ارائه خدمت می‌کنند.

پوربابایی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان و استان اهتمام ویژه‌ای را برای حل مشکلات این شهرستان جهت افزایش دانشجو و رشته‌ها در این دانشکده بکار گیرند؛ چرا که دانشکده منابع طبیعی صومعه‌سرا با رفع کمبود امکانات برای افزایش رشته‌ها و پذیرش دانشجویان جدید آماده ارائه خدمات است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.