رییس پلیس فتا خبرداد: راه اندازی ۱۰ آزمایشگاه بررسی ادله دیجیتال جرم

003.bmp

رییس پلیس فتا از راه‌اندازی ۱۰ آزمایشگاه بررسی ادله دیجیتال جرم در چند استان خبر داد و گفت: این آزمایشگاه‌ها در استان‌هایی به عنوان معین مسئولیت پوشش سایر استان‌ها را دارند.

به گزارش سرویس «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار سید کمال هادیانفر در این باره گفت: بر اساس قانون، سند «افتا» دولت و تدابیر فرماندهی ناجا پلیس فتا وظیفه دارد با تمامی جرایم حوزه فضای سایبری برخورد کند.

وی گفت: این پلیس در سال ۸۹ آغاز به کار کرد و در سال ۹۰ توانست در تمامی مراکز استان‌ها شعبه‌های پلیس فتا را راه‌اندازی کند و در این مدت به بیش از ۴۰۰۰ پرونده تشکیل شده در این شعب رسیدگی و با مجرمان برخورد قانونی کرد.

وی ادامه داد: بیش از ۵۲ درصد از جرایم گزارش شده ، توسط پلیس فتا کشف شده که این میزان کشف از میانگین کشورهای توسعه یافته بالاتر است.

رئیس پلیس فتا گفت:‌ یکی از اصلی‌ترین مسائل در کشف ادله دیجیتال آزمایشگاه‌های بررسی ادله دیجیتال جرم در دو حوزه پی‌جویی جرایم در شبکه رایانه‌ها و تلفن‌همراه است، بنابراین با اقدامات زیربنایی انجام شده هم‌اکنون در ۱۰ استان کشور آزمایشگاه‌های ادله دیجیتال جرم راه‌اندازی، تجهیز و عملیاتی شده است.

وی گفت: در فضای مجازی ارتکاب جرم قابل ردیابی بوده و ادله کافی از ارتکاب جرم باقی مانده که پلیس فتا با فراگیری و کسب دانش فارنزیک قادر به جمع‌آوری ادله دیجیتال در فضای مجازی بوده و با بررسی سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی مجرمان، توانایی کشف علمی جرایم در فضای مجازی را دارا است، بر همین اساس با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی امکان بررسی ادله دیجیتال جرم و بررسی فنی تجهیزات مجرمانه در ارتکاب جرائم در پلیس فتا محقق شده است.

رییس پلیس فتا با بیان اینکه دنیای مجازی دارای پیچیدگی‌های بسیاری است گفت: ما در ابتدای راه قرار داریم اما با وضعیت موجود امیدواریم در سال‌های نه چندان دور جزء بهترین‌ها در بین پلیس‌های سایبری دنیا در حوزه عملی، فنی و تخصصی باشیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.