رژیم صهیونیستی در صورت حمله مجدد علیه سوریه با واکنش شدید کشورهای جهان مواجه خواهد

۲۸اردیبهشت،

“کیهان بزرگمهر” در مقاله جدید خود تحت عنوان “تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه سوریه اشتباه بود” که در پایگاه تحلیلی “المانیتور” منتتشر شده است اذعان می کند که حمله رژیم صهیونیستی علیه دمشق خطایی استراتژیک بوده و سبب خواهد شد تا موقعیت محور مقاومت در منطقه بیش از قبل تقویت شود.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المانیتور، وی در ابتدای مقاله خود با اذعان به آسیبی که از حمله اخیر رژیم صهیونیستی علیه سوریه بر آن رژیم وارد خواهد شد می افزاید “رژیم صهیونیستی در تاریخ ۵ ماه می جاری میلادی حمله ای نظامی را علیه دمشق انجام داد. این حمله می تواند بازی را به ضرر رژیم صهیونیستی تغییر دهد. رژیم صهیونیستی گمان می کند که با این حمله توانسته پیروزی کوتاه مدت نظامی را از آن خود سازد غافل از آنکه هیچ کس نمی تواند انکار کند که چنین حمله ای تبعات منفی جبران ناپذیر سیاسی، استراتژیک و نظامی برای آن رژیم خواهد داشت و توازن قوا در منطقه را به ضرر رژیم صهیونیستی برهم خواهد زد.”

وی در ادامه می افزاید “تجاوزهای نظامی رژیم صهیونیستی علیه مراکز تحقیقاتی دمشق انجام شده است. با این حال این حملات تاثیرات منفی ای برای آن رژیم به همراه خواهد داشت. این حملات در نهایت از چندین جهت برای رژیم صهیونیستی دردسرساز خواهند بود. در وهله اول، تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه سوریه سبب تقویت موضع “محور مقاومت” و همچنین جنبش حزب الله لبنان می شود . جنبش حزب الله لبنان با همراهی ایران به عنوان محور مقاومت به سوریه برای مقابله با توطئه غرب کمک می کند . تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی سبب می شود تا جنبش حزب الله لبنان در موضع قدرت قرار گیرد و نقش آن در محور “مقاومت” پررنگ تر شود. سید “حسن نصرالله” رهبر جنبش مقاومت لبنان نیز در سخنرانی روز ۹ می خود اظهار داشت که آن جنبش کماکان در کنار دولت سوریه خواهد ایستاد و تاکید کرد که محور مقاومت به مقاومت مشروع خود در برابر تجاوزگری های رژیم صهیونیستی ادامه می دهند و بازی را تغییر خواهند داد. این موضع به ضرر رژیم صهیونیستی خواهد بود.”

نویسنده در ادامه به واکنش تدافعی سوری ها در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی اذعان می کند و در این باره می افزاید “نکته دیگر آنست که با حمله رژیم صهیونیستی علیه مراکز تحقیقاتی دمشق معارضین سوری بیشتر از قبل در موضع ضعف قرار خواهند گرفت چرا که مردم سوریه در مقابل دشمن خارجی (رژیم صهیونیستی) با یکدیگر متحد خواهند شد و از دولت “بشار اسد” رییس جمهور سوریه حمایت می کنند تا در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت نمایند.”

وی در ادامه به تاثیر منفی تجاوز رژیم صهیونیستی بر موضع ترکیه در قبال سوریه اشاره می کند و می افزاید “نکته دیگری که بایستی ذکر کرد آنست که ترکیه از حامیان معارضین سوری است و در هفته های اخیر نیز سعی داشته تا روابط خود با رژیم صهیونیستی را که از سال ۲۰۱۰ میلادی و در پی حمله صهیونیست ها علیه کاروان غزه آسیب دیده بود را ترمیم کند و بهبود بخشد. با این حال با تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی علیه دمشق دولت ترکیه موضعی منفعلانه اتخاذ کرده است. احساسات ضد صهیونیستی در داخل ترکیه در سالهای اخیر در حال افزایش بوده و تجاوز صهیونیست ها علیه سوریه نیز سبب می شود تا فشار افکار عمومی ترکیه علیه رژیم صهیونیستی افزایش یابد و “رجب طیب اردوغان” اول وزیر ترکیه مجبور شود تا بهبود روابط با رژیم صهیونیستی را به تاخیر اندازد.”

نویسنده همچنین اذعان می کند که تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه دمشق واکنش مسکو را نیز برانگیخت و این به ضرر رژیم صهیونیستی خواهد بود. وی در این باره می افزاید “تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه دمشق واکنش تند و فوری روسیه را برانگیخت. مسکو به تل آویو اخطار داد که رویداد مشابه دیگری از سوی رژیم صهیونیستی را تحمل نخواهد کرد. این حمله همچنین مسیر ارسال احتمالی سلاح های دفاعی اس – ۳۰۰ به سوریه را نیز هموارتر ساخت. مشکل رژیم صهیونیستی در آنجاست که همه چیز از جمله امنیتش را سیاه و سفید می بیند. با این حال واقعیت آنست که در صورت تکرار اقدام نظامی تل آویو علیه دمشق رژیم صهیونیستی با واکنش سختی از سوی کشورهای جهان مواجه خواهد شد و توازن قوای نظامی در منطقه کاملا به ضرر آن رژیم تغییر خواهد کرد.”

در ادامه این مقاله وی اذعان می کند که تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی سبب افزایش قدرت روزافزون جمهوری اسلامی ایران و جنبش حزب الله لبنان در منطقه خواهد شد و در این باره می افزاید “نکته دیگری که بایستی بدان اشاره کرد و کاملا به ضرر رژیم صهیونیستی خواهد بود آنست که با تجاوز اخیر موضع سیاسی و استراتژیک ایران در منطقه بیش از پیش تقویت خواهد شد. اکنون این جمهوری اسلامی ایران خواهد بود که با حمایت از جنبش مقاومت و موضع گیری علنی ضد صهیونیستی دست بالا را خواهد داشت و نشان می دهد که موضعش از مشروعیت برخوردار است. تجربه تجاوزهای قبل رژیم صهیوینستی از جمله تجاوز نظامی آن رژیم علیه جنبش حزب الله لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی، تجاوز علیه نوار غزه در سال ۲۰۰۸ و همچنین تجاوز علیه کاروان امداد رسان غزه در سال ۲۰۰۹ میلادی همگی سبب تضعیف موقعیت رژیم صهیونیستی شده و بر افکار عمومی منطقه ای و بین المللی تاثیری منفی گذاشته اند و از سوی دیگر سبب شده اند تا افکار عمومی به سوی جمهوری اسلامی ایران تمایل پیدا کنند.”

وی در نهایت نتیجه می گیرد که تجاوز رژیم صهیونیستی علیه دمشق بازی را به ضرر آن رژیم تغییر خواهد داد و در این باره می افزاید “در نهایت آنکه، تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی علیه دمشق بازی را به ضرر رژیم صهیونیستی تغییر خواهد داد. رژیم صهیونیستی همواره در زمان هایی که احساس تهدید امنیتی می کرده است عمدتا بسیار سریع واکنشی تهاجمی نشان داده اما هیچ گاه به تبعات اقدامات نظامی خود فکر نکرده است. تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی علیه دمشق یک خطای بزرگ استراتژیک بود. این اقدام سبب تقویت محور مقاومت و تضعیف تروریست های سوری می شود. اقدام رژیم صهیونیستی علیه سوریه به نفع دولت اسد در سوریه خواهد بود. هرگونه تکرار تجاوز نظامی از سوی رژیم صهیونیستی علیه سوریه کاملا به ضرر آن رژیم خواهد بود و بازی را علیه منافع آن رژیم تغییر خواهد داد.”


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.