رژیمی که شما را چاق‌تر می‌کند!

فروردین ۱۴۰۳

یکی از مشکلاتی که جامعه امروز ما را درگیر کرده، بسیار شدن استرس در اشخاص است، که پیامدهای بسیاری را به همراه داشته. پرخوری‌های عصبی، یکی از پیامدهای این مشکلات است.

دکتر شهرزاد محمدیان، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرنگاران گفت: برخوری‌های عصبی، امروزه عامل بیشتر اضافه وزن‌ها و چاقی‌ها است که به سبب بسیار شدن استرس در اشخاص رخ می‌دهد.

وی همچنین افزود: گاهی اوقات، کمبود بعضی مواد، سبب پرخوری عصبی می‌شود. کمبود بعضی ویتامین‌های گروه B‌ مثل: زینک و روی از آن جمله است.

دکتر محمدیان تصریح کرد: گاهی اشخاص، به بهانه‌ی رژیم‌های لاغری، وعده صبحانه و شام  میان وعده‌ها را از برنامه غذایی خود حذف می‌کنندو به خوردن وعده نهار، آن هم به میزان بسیار کم رضایت می‌دهند. این اشخاص معمولاً به ولع دچار می باشند و بعد از مدتی مجبور می‌شوند با مصرف مقدار بسیاری غذا، در نیمه‌شب، ولع خود را از بین ببرند.

وی همچنین به “افت قندخون” به عنوان یکی از علل پرخوری‌های عصبی اشاره کرد و گفت: گاهی افت قندخون فرد نیز سبب بروز پرخوری عصبی می‌شود. در این صورت، به اشخاص پیشنهاد می‌شود از موادی مثل: میوه‌جات، کشمش، خرما و موادی که کالری کمی دارند استفاده کنند زیرا این مواد ولع خوردن را در فرد از بین می‌برد و از پرخوری جلوگیری می‌کند.

دکتر محمدیان گفت: این مشکل از سن ۲۵ سالگی شیوع پیدا می‌کند و در زنان شایع‌تر از مردان است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.