رژیم صهیونیستی از قوانین محدودیت حمل سلاح دفاع کرد

۵ م دیماه ،

ap-109.jpg

تل‌آویو در پاسخ به مخالفان اعمال محدودیت حمل سلاح در آمریکا اعلام کرد که سیاست این رژیم در محدودیت حمل سلاح و حضور نگهبانان مسلح در مدارس تنها برای متوقف ساختن “تروریست‌ها” است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ایگال پالمور، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در پاسخ به بعضی منتقدان در آمریکا که می‌گویند اسرائیل اثبات این فلسفه است که آمریکایی‌ها به سلاح‌های بیشتری نیاز دارند، گفت که اسرائیل تحت شرایط ویژه ژئوپلتیک و نظامی قرار دارد که قابل قیاس با آمریکا نیست.

مردم سرزمین‌های اشغالی در صورتی مجوز مالکیت سلاح را دارا خواهند شد که اثبات کنند در محل کار یا زندگی خود در معرض خطر می باشند. این رژیم برای حفظ امنیت خود بر خلاف آمریکا به نیروهای امنیتی خود تکیه دارد نه شهروندان مسلح. در مقایسه با آمریکا در اسرائیل میزان سلاح‌های شخصی بسیار کمتر است.

انجمن ملی سلاح آمریکا در واکنش به کشته شدن ۲۰ کودک در تیراندازی مدرسه ابتدایی ایالت کنیتکت کنترل شدیدتر حمل سلاح و استقرار محافظان و پلیس مسلح در مدارس این کشور را خواستار شد.

“وین لاپیر”، مدیر اجرایی انجمن ملی سلاح آمریکا می‌گوید: در اسرائیل تیراندازی‌های بسیاری در مدارس رخ می‌داد تا اینکه آنها تصمیم گرفتند این روند را متوقف کنند. آنها نگهبانان مسلحی را در هر مدرسه گماشتند و از آن زمان به بعد هیچ مشکلی رخ نداد.

وزارت آموزش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم تا سال ۱۹۹۵ میلادی به استقرار نیروهای مسلح در ورودی مدارس دستور نداده بود.

“یاکوف آمیت”، رئیس اداره اعطای مجوز سلاح در وزارت امنیت عمومی رژیم صهیونیستی می گوید: براساس قوانین حمل سلاح در اسرائیل شهروندان این رژیم حق حمل سلاح ندارند مگر اینکه اثبات شود در معرض خطر می باشند، سیاست ما محدودکننده است.

وی افزود: صدور مجوز حمل سلاح برای شهروندان اسرائیلی به شدت محدود شده است. اعطای مجوز نیز نیازمند سطوح مختلف کنترل و بررسی دقیق است و این مجوز هر سه سال یکبار باید تمدید شود. این سیاست برای ایجاد تعادل میان نیازها و احساس خطر به وجود آمده است. ما می‌دانیم که سلاح یک وسیله خطرناک است و در صورتی که در دست اشخاص غیرحرفه‌ای یا نامعتبر قرار گیرد، می‌تواند مشکل‌ساز شود.

شکاف میان دارندگان سلاح در آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت فاحش است. در مجموع تنها ۱۷۰ هزار مجوز حمل سلاح در سرزمین‌های اشغالی صادر شده یا به عبارتی برای هر ۳۰ بزرگسال یک سلاح وجود دارد، اما در آمریکا دست‌کم از هر سه نفر یک نفر مسلح است.

در آمریکا اشخاص بدون آنکه سابقه و پیشینه‌شان مورد بررسی قرار گیرد می‌توانند سلاح خریداری کنند اما در سرزمین‌های اشغالی پیشینه اشخاص به دقت توسط پلیس و کارشناسان پزشکی بررسی می‌شود و پس از تعیین سلامت آنها این مجوزها صادر می‌شود.

بسیاری از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در خدمت نظامی در زمینه کار با سلاح آموزش می‌ببینند اما اگر بخواهند این مجوز را دریافت کنند باید حداقل دو ساعت دیگر هم آموزش ببینند و هر سه سال یکبار برای تمدید آن تحت آموزش و معاینات پزشکی قرار بگیرند. همچنین هر سه ماه یکبار هم اطلاعات مربوط به اشخاصی که سلاح در اختیار دارند، تمدید می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.