رژیم صهیونیستی با نام ایران مشکلات درونی خود را پنهان می کند

روزنامه هاآرتص نوشت؛ مقامات دولت اسرائیل با بهره برداری از نام ایران و برنامه هسته ای آن، ضعف های داخلی خود را می پوشانند و افکار عمومی سرزمین های اشغالی را از توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی، منحرف می کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران ، “هاآرتص”؛ نویسنده این مقاله معتقد است؛ مقامات رژیم صهیونیستی بخصوص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم که در اداره امور داخلی رژیم از جمله مسائل اقتصادی و اجتماعی دچار مشکل شده، برای آنکه جلوی اعتراضات گسترده مردم را بگیرد، از “تهدیدات” ایران صحبت می کند و سعی دارد با دشمن نشان دادن ایران، معترضان را به اتحاد و هم پیمانی با دولت وادارد.
 
در این مقاله آمده است؛ نفرت، همیشه نیروی متحد کننده و نیرویی است که رژیم ها را تقویت می کند. هیچ چیز مانند یک دشمن خارجی نمی تواند تنش های داخلی را خاموش کند. انتخاب یک دشمن به مراتب مهمتر از انتخاب یک دولت است. اسرائیل به ایران نیاز دارد. اسرائیل به شدت به ایران محتاج است. اگر ایران نبود، اسرائیل مجبور بود آن را به وجود آورد.
 
تنفر و ترس همیشه مکانیسم های موثر کنترل بوده اند، بخصوص برای دولت های دست راستی (افراطی).
لفاظی های خشمگینانه نتانیاهو او را قادر می سازد به هولوکاست متوسل شود و حواس مردم را از مشکلات واقعی شان، از آشفتگی های اقتصادی و افزایش غیر قابل تحمل هزینه های زندگی، کاهش شدید خدمات عمومی و هزینه های هنگفت برای شهرک نشینان و حزب هاردیم، پرت کند.
 
تهدیدات ایران چرخ های دولت نتانیاهو را روغنکاری می کند. ابرهای جنگی که توسط باراک و نتانیاهو به وجود آمده و از زمستان سال گذشته فضای ما را آلوده کرده است، در فرونشاندن اعتراضات گسترده اجتماعی که تهدید جدی برای دولت به وجود آورده بود، موفق عمل کرده است.
با مطرح شدن موشک های ایران، تقاضا برای مسکن ارزان قیمت، عدالت اجتماعی و خدمات عمومی مناسب و کارآمد، به کنار رفت. گفتگوها و بحث های نادر مدنی، بار دیگر به گفتمان جنگ طلبانه تغییر کرد.  


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.