رژیم صهیونیستی نباید احساس کند که جهان در برابر جنایاتش تماشاگر است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

روحانی در گفتگوی تلفنی با رئیس‌جمهور اندونزی:

رئیس‌جمهور کشورمان در گفت وگوی تلفنی با همتای اندونزیایی‌اش گفت: رژیم صهیونیستی نباید احساس کند که جهان در برابر جنایات و اقدامات غیر انسانی اش سکوت می‌کند و تماشاگر خواهد بود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌ جمهور کشورمان در گفتگوی تلفنی با رئیس‌جمهور اندونزی شرایط غزه را فوق‌العاده حساس دانست و با تاکید بر ضرورت مشارکت و همکاری فعال کشورهای اسلامی و اعضای جنبش عدم تعهد مبنی بر توقف فاجعه در غزه گفت: رژیم صهیونیستی نباید احساس کند که جهان در برابر جنایات و اقدامات غیر انسانی‌اش سکوت می‌کند و تماشاگر خواهد بود.

روسای جمهور دو کشور در این مکالمه تلفنی درخصوص وضعیت غزه به رایزنی پرداخته و با ابراز نگرانی از فاجعه بزرگی که در غزه در حال وقوع است، بر ضرورت همکاری نزدیک با یکدیگر و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود برای توقف خشونت و جنگ علیه مردم غزه تاکید کردند.

روحانی در این تماس تلفنی با بیان اینکه فشارها و وحشی‌گری‌های فراوانی نسبت به زنان و کودکان و مردم بی‌دفاع فلسطین در حال وقوع است، اظهار داشت: در چنین شرایط فوق العاده‌ای که برای مردم مسلمان فلسطین پیش آمده همه کشورهای اسلامی باید از هرگونه توانی که دارند برای جلوگیری از تداوم فاجعه استفاده کنند.
 
رئیس‌جمهور تلاش دسته جمعی کشورهای اسلامی برای جلوگیری از تجاوز و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: معتقدم صدای واحد کشورهای اسلامی می‌تواند متجاوزان را متوجه کند که ادامه تجاوز به نفع آنان نخواهد بود.
 
رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: فلسطین همواره محور وحدت مسلمانان و هم‌زمان محور نگرانی جهان اسلام بوده است و اندونزی در طول دهه های گذشته از کشورهای مسلمانی بوده که از حقوق مردم فلسطین دفاع کرده است.

روحانی با تاکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای جلوگیری از ادامه وحشی‌گری رژیم صهیونیستی گفت: امیدوارم با تلاش همه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و کشورهای اسلامی جلوی این فاجعه بزرگ گرفته شود.
 
رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از این گفتگوی تلفنی، اندونزی را کشوری قدرتمند و دوست عنوان کرده و بر علاقه مندی جمهوری اسلامی ایران بر تقویت هرچه بیشتر روابط با این کشور در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

“سوسیلو بامبانگ یودهویونو” رئیس‌جمهور اندونزی نیز در این مکالمه تلفنی با بیان اینکه، اندونزی هم درباره وضعیت غزه نگران و با دیدگاهها و نظرات دکتر روحانی در خصوص غزه موافق است، گفت: باید با همکاری یکدیگر اقداماتی انجام دهیم تا خشونت و جنگ در غزه هر چه زودتر متوقف شود و معتقدم شما به عنوان رییس جنبش عدم تعهد، می توانید رهبری این اقدام را بر عهده گرفته و با همکاری کشورهای منطقه به خشونت و جنگ در غزه خاتمه دهید.

وی تصریح کرد: اندونزی از ایران به عنوان رییس جنبش عدم تعهد در انجام هرگونه اقدامی در این جهت و ایجاد وحدت بین مسلمانان ، به طور کامل حمایت می کند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.