رژیم غذایی آهسته و پیوسته

۲۳ آبان ،
ممتاز نیوز : مهمترین مشکلی که در اغلب رژیمهای غذایی برای انسان پیش می‌آید این است که بعد از کلی تلاش و کم کردن وزن، خسته شده و با کمی شل کردن افسار رژیم از دست در می‌رود و آنوقت است که به جای هر گرم وزنی که کم شده یک کیلو وزن اضافه می‌شود.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از اطلاعات ؛ احتمالا شما هم تجربه کرده‌اید این اتفاق را که پس از مدتی متوجه می‌شوید نه تنها وزن کم نکرده‌اید بلکه کمی هم به وزن پیشیتان اضافه شده است. این رژیم تازه فایده و حسنش این است که از همان ابتدای کار به شما یاد می‌دهد چگونه از این اتفاق ناخواسته پیشگیری کنید.

بررسیها نشان داده آنهایی که رژیم غذایی می‌گیرند، ۳۰ تا ۵۰ درصد از وزنی که کم کرده‌اند در همان سال اول بعد از قطع برنامه غذایی‌شان سرجایش بر می‌گردد. این محققان می‌گویند برای اینکه از این رژیم فایده ببرید و وزنتان دوباره سرجایش بر نگردد لازم است که در ابتدای کار نگران کم کردن وزن نباشید.

معمولا هر کس یک رژیم غذایی را آغاز می‌کند در ابتدا انگیزه خوبی دارد و با انرژی و اراده قوی آغاز می‌کند اما پس از مدتی کم کم خسته شده و نمی‌تواند در برابر وسوسه خوردن مقاومت کند.

اما اگر شما مصمم میباشید که رژیمتان بی‌فایده نشود و وزنتان سرجایش بر نگردد، بهتر است در آغاز رژیم نگران وزنی که کم می‌کنید نباشید و بیشتر به حفظ وزن خود همت بگمارید. مهارتهای حل مسأله می‌توانند دراین باره به شما کمک کنند.

در این نوع رژیم به جای اینکه به وزنی که کم کرده‌اید فکر کنید و مرتب روی ترازو بروید، بهتر است به این فکر کنید که در طول روز چه عادات غذایی سالمی را به اجرا در آورده‌اید واز سبک سالم زندگی خود لذت ببرید.

اگر شما هم از این رژیم غایی خوشتان آمده و می‌خواهید از آن استفاده کنید، یادتان باشد که نباید در ۸ هفته اول رژیمتان وزن کم کنید. بلکه در این مدت باید سعی کنید مهارت کنترل عادتهای خود و رضایت از زندگی سالم را تمرین کنید. هفته اول وانمود کنید که در تعطیلات میباشید و می‌توانید ۵ نوبت غذای پرکالری بخورید. سپس فقط به یک زندگی سالم فکر کنید و سعی نکنید به خودتان فشار وارد کنید و خودتان را زجر بدهید تا وزنتان کم شود.

با این ترتیب می‌توانید پس از ۲۸ ماه یعنی ۲ سال و ۴ ماه حدود ۸ کیلو کم کنید. اما فایده‌اش این است که در همان سال اول بعد از قطع رژیم غذایی وزنتان دوباره سرجایش بر نمی‌گردد زیرا شما در این مدت به سبک زندگی سالم عادت کرده‌اید و حتی یکی دو کیلو اضافه شدن وزنتان آنقدر شما را ناامید نمی‌کند که همه چیز را از دست بدهید.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.