رژیم غذایی کودک هنگام اسهال چگونه باید باشد ؟

اسفند ۱۴۰۲
ممتاز نیوز : رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: کودکان ممکن است در سال ۲ تا ۳ بار دچار اسهال شوند و اگر در هر مورد از ابتلا به بیماری، غذا نخورند هر بار نیم کیلو از وزن کودک کاسته می‌شود.

غلامرضا خاتمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: کودکان به سبب عدم مراقبت‌های بهداشتی دچار اسهال می‌شوند بنابراین بهترین راه در پیشگیری از ابتلای کودک به اسهال، عادت دادن کودک به شست و شوی دست با آب و صابون است.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: عمده سبب ابتلا به اسهال همین عدم بهداشت است اما اسهال می‌تواند به سبب ورود میکروب یا ویروس‌ به داخل روده نیز به وجود بیاید.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: باید به کودکان یاد داد که اگر مشغول خوردن میوه‌ای می باشند و آن میوه از دستشان افتاد به هیچ وجه آن را نخورند یا اگر تشنه شدند مبادرت به خوردن هر نوع آبی نکنند.

وی افزود: باید از دادن غذاهای آماده( فست‌فود) به کودکان پرهیز کرد چرا که علاوه بر مواردی که ممکن است به خاطر عدم رعایت بهداشت در آنها موجود باشد این غذاها می‌تواند معده کودک را تحریک کرده و مشکلات گوارشی برای کودک به وجود آورد.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران افزود: وقتی کودک مبتلا به اسهال شد و تعداد دفع بسیار نبود نباید غذای معمولی کودک را قطع کرد چرا که تأمین رشد کودک با غذاست.

متخصص گوارش کودکان ادامه داد: کودکان ممکن است در سال ۲ تا ۳ بار دچار اسهال شوند و اگر در هر مورد از ابتلا به بیماری، غذا نخورند نیم کیلو از وزن کودک کاسته می‌شود. پس بهتر است در مواجهه با چنین حالتی سعی کنیم تا کاهش وزن کودک به حداقل برسد و به همین سبب به خانواده‌ها پیشنهاد می‌کنیم که غذای معمول و روزانه را به کودک بدهند.

خاتمی با بیان این مطلب که اشتهای کودک در موارد ابتلا به بیماری کاسته می‌شود گفت: در این موارد باید غذا مطابق میل کودک باشد و اصراری بر بسیار خوردن غذا نداشته باشیم چرا که اگر کودک با اصرار غذا بخورد غذا را برمی‌گرداند.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران افزود: باید غذا را در مقابل کودک گذاشت تا کودک هر چقدر میل داشت مصرف کند همچنین مصرف مایعات و شیر بلامانع است اما مصرف موادی همچون میوه‌ها که اجباری ندارد می‌تواند محدود شود و بعد از بهبود کودک دوباره به وی داده شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.